Зарубіжна література 9 клас

2020-2021 навчальний рік
Виконані завдання надсилати на перевірку на мою електронну адресу oksana.zaika@ukr.net або у вайбер

22.01.2021 року

Тема:М.Ю.Лермонтов. Зв’язок творчості митця із традиціями європейсього романтизму (Дж.Байрона, Г.Гейне та ін.).Лірика. Мотиви світової скорботи у ліриці М.Ю.Лермонтова.

1.     Ознайомтеся з поданою нижче інформацією.

Лірика — особливий різновид літератури, де здебільшого зображено внутрішнє життя людини. На відміну від епічного та драматичного, ліричний образ спочатку впливає емоційно — на почуття, настрій, а вже потім — на думки читача. Одна з основних ознак ліричного твору — відображення життя через сприйняття його ліричним «я». Якщо основою епічного твору є зображення об'єкта, то лірика пов'язана із суб'єктом: ліричні твори — найсуб'єктивніші витвори мистецтва.

Ліричний герой — друге ліричне «я» поета, його художній двійник, образ тієї людини, думки й переживання якої висловлює автор. ліричний герой є близькою авторові людиною, це певною мірою і авторська особистість, і водночас — узагальнюючий характер.

«Розповісти можна прозою; повідомити можна гарною публіцистичною мовою. Але викликати захоплення, змусити завчити, затвердити на все життя думку можуть тільки вірші»,— сказав поет М. Асєєв. І в цьому ми переконаємося, коли проведемо порівняльну характеристику поезій Гейне і Лермонтова. А також  визначимо,що спільного в їх творчих здобутках,як вплинула творчість видатного романтика Г.Гейне на М.Ю.Лермонтова.

 

2.     Порівняйте різні переклади й переспіви вірша Г. Гейне «На півночі кедр одинокий...». Який переклад вам сподобався найбільше? Чому?

 

Переклад М. Т. Рильського

Перевод

М. Ю. Лермонтова

На півночі кедр

На севере диком стоит

одинокий

одиноко

В холодній стоїть

На голой вершине сосна.

вишині,

И дремлет, качаясь,

І сніжною млою

и снегом сыпучим

повитий,

Одета, как ризой, она.

Дрімає і мріє вві сні.

И снится ей всё, что

Він мріє про пальму

в пустыне далёкой,

чудову,

В том крае, где солнца

Що десь у східній землі

восход,

Самотньо і мовчки

Одна и грустна на утёсе

сумує

Горючем

На спаленій сонцем

Прекрасная пальма

скалі.

растёт.

3.     Прочитайте поезії М.Лермонтова на с.108-109.

4.     Домашнє завдання: вивчити напамять поезію «На дорогу йду я в самотині», прочитати повість «Герой нашого часу»


29.12.2020

Тема:Взаємодія романтизму і реалізму в романі О.С.Пушкіна «Євгеній Онєгін». Реалістичне висвітлення романтичних тем (кохання, відчуження особистості, життя і смерті, розладу мрій та дійсності тощо) і образів (Онєгін-Тетяна, Ленський-Ольга)

 

Роман «Євгеній Онєгін» — головний твір О. С. Пушкіна. Цьому роману — від задуму (колискою «Онєгіна…» Пушкін називав Крим, який відвідав 1820 р.) до окремого видання (коли глави, що спершу публікували окремо, склали в одну книгу) — поет присвятив 13 років свого життя. Зрозуміло, що за цей час змінився і сам Пушкін, і російське світське товариство, і духовна атмосфера країни. Роман розвивався та зростав разом з автором, тому історія його створення відбиває історію духовного сходження поета. Твір незвичайний: за жанром — роман у віршах, за системою віршування — написаний онєгінською строфою, а також завдяки поєднанню романтизму з реалізмом та використанню модерністських прийомів майбутнього. Романтизм і реалізм у романі «Євгеній Онєгін» перебувають у складній взаємодії. Уплив доби романтизму в романі виявляється в характері проблематики (кохання, відчуження особистості, життя і смерті, розладу мрії та дійсності), у своєрідності образів (Онєгін — реаліст, ленський — романтик, вихований на німецькій філософії І. Канта), у ліричному струмені твору (багато ліричних відступів, щирий, довірливий тон оповіді), в особливостях поетики (використання особливої онєгінської строфи, як у Байрона — спенсерової строфи).
Реалізм роману виявився в універсальному зображенні людини, її внутрішнього світу, інтелектуального, психологічного, морального життя. Зображувати побут у часи класицизму й романтизму було справою другорядною. Пушкін щедро виписує картини побуту й звичаїв різних верств сучасного йому суспільства, але особливо не заглиблюється в це.
У цьому романі, як в енциклопедії, можна дізнатися про часи Пушкіна все: про те, як одягалися, що було в моді (широкий болівар Онєгіна, малиновий берет Тетяни), меню престижних ресторанів (біфштекс закривавлений), що йшло в театрі (балети Дідло). Упродовж дії роману і в ліричних відступах поет зобразив вищий світ Петербурга та патріархальної Москви, помісне дворянство та селянство.
Петербург того часу був місцем проживання передових людей росії — декабристів, прогресивних митців. Автор описує місто, яке добре знав і любив: детально, часто — іронічно (згадуючи про 1 сіль світської злості, необхідних дурнів, накрохмалених нахаб та інших представників світського товариства). Московське дворянство Пушкін описує у такому самому дусі, хоча саму Москву любить і поважає за перемогу над Наполеоном.

Десяту главу «Євгенія Онєгіна» повністю присвячено декабристам.
Для поета Росія — сільська, і він підкреслює це грою слів у одному з епіграфів. Мабуть, тому у творі так багато образів помісного дворянства. Наприклад, трагічна і водночас звичайна історія матері Тетяни Ларіної: «В неї ради не спитались, / Як виряджали до вінця». Спочатку вона «пручалася, ридала», але замінила щастя звичкою: «Солила про запас гриби, / Голила кріпакам лоби». життя селянства в романі зображено скупо, але містко й образно, як, наприклад, просту розповідь няні про її заміжжя або сцену збирання ягід у панському саду.
Роман О. С. Пушкіна «Євгеній Онєгін» мав неабияке значення для подальшого розвитку російської літератури.

Словникова робота (запис до зошитів)

Онєгінська строфа — це 14 рядків: три чотиривірші і завершальний двовірш. Схема строфи — абаб ввгг деед жж. Подібну строфу О. С. Пушкін уже застосовував: у вірші «Таврида» (1822), перша строфа якого увійшла до тексту «Євгенія Онєгіна» (глава 1-ша, строфа XXX).

 

Кожна строфа має смислову єдність. Вона містить певний сюжет, завершений і цілісний. Дослідники зазвичай виокремлюють два типи строф, обумовлених ліро-епічною природою роману: строфи, у яких представлено епічний початок, і строфи, що розвивають абстрактну думку. У першому випадку структура онєгінської строфи є такою: 1-й чотиривірш — експозиція і зав’язка дії, 2-й — розвиток дії (різноманітні додатки, уточнення), 3-й — кульмінація, розкриття самого сенсу взятої теми, двовірш — іронічний фінал.
Другий тип онєгінської строфи зазвичай будується за типом логічного доведення. Органічний зв’язок тези й антитези визначається романтичною іронією. Перші два чотиривірші — це теза логічної побудови, зав’язка і розвиток думки; далі — антитеза; за нею — двовірш: синтез.
Безсумнівно, історія створення роману «Євгеній Онєгін» — це історія створення онєгінської строфи. Саме за допомогою варіювання строф авторові вдалося у віршованому романі створити аналог прозових розділів і глав: переходити від однієї теми до іншої, змінювати стиль викладу від роздуму до динамічного розвитку сюжету. У такий спосіб автор створює враження невимушеної бесіди зі своїм читачем.

Сам Пушкін визначав жанр «Євгенія Онєгіна» як вільний роман, адже твір був вільним від стереотипів і штампів. Пушкін постійно полемізує з літературною традицією: він воскрешає у свідомості читача прикмети поетики традиційного роману.
«Євгеній Онєгін» — роман ліро-епічний: наскільки об’єктивний, настільки ж сповідальний, тому в ньому позначається ліричний сюжет. Пушкін виробляє особливі форми розкриття образу автора: роздуми, зізнання, спогади, душевні виливи, судження про навколишній світ і дійових осіб роману (все це називають ліричними відступами); водночас центральні персонажі розкриваються через вчинки, дії, діалоги, монологи. Незважаючи на те що поет наділяє фактами своєї біографії образ автора, останній не тотожний Пушкіну. Образ автора — утілення певного світорозуміння, ставлення до життя, він має значення етичної норми, духовноморального ідеалу.

Домашнє завдання: прочитати роман М.Лермонтова «Герой нашого часу»






Урок зарубіжної літератури у 9 класі, дата проведення уроку 25.05.2020 року.

Тема: Бібліотечні та інтернет-ресурси, їхнє використання для збагачення кола читання, розвитку навичок творчої роботи з книгою. Взаємодія різних видів мистецтва (кіно і література), комп’ютерних технологій і літератури.

1.     Визначте жанри літературних творів.

1. «Мандри Лемюеля Гуллівера» Дж. Свіфта.
2. «До радості» Ф. Шиллера.
3. «Паломництво Чайльд Гарольда» (або «Мазепа») Дж. Байрона.
4. «До А.П. Керн» («Я пам’‎ятаю мить чудову...») О.С. Пушкіна.
5. «Євгеній Онєгін» О.С. Пушкіна.
6. «Герой нашого часу» М. Ю. Лермонтова.
7. «Гобсек» О. де Бальзака.
8. «Ревізор» М.В. Гоголя
9. «Шинель» М.В. Гоголя.
10. «Ляльковий дім» Г. Ібсена.
11. «451 градус за Фаренгейтом» Р.Д. Бредбері

Дайте визначення літературознавчим термінам.
1.Ода.
2.Роман у віршах.
3.Інтер’‎єр.
4. Повість.
5. «Маленька людина».
6. «Нова драма».



Завдання виконати до 26.05.2020 року




Урок зарубіжної літератури у 9 класі, дата проведення 19.05.2020 року.

Тема: Позакласне читання Барбара Космовська «Позолочена рибка»

1.       Ознайомтеся з відомостями про польську письменницю Б.Космовську.

Барбара Космовська — популярна польська письменниця, лауреатка численних літературних конкурсів. Закінчила Гданський університет. У 1999 році захистила кандидатську дисертацію на тему «Між дитинством і дорослим життям». Певний час працювала вчителькою польської мови, писала вірші. Барбара Космовська здобула численні премії на поетичних конкурсах. У 2000 році світ побачив перший роман письменниці – «Голодна кішка». А вже у 2001-му році вийшов роман «Приватна територія», що приніс авторці популярність і потрапив до списку бестселерів, складеного газетою Rzeczpospolita. Письменниця успішно пише і для дорослої аудиторії, та все ж таки найбільшу любов та популярність їй принесли саме книжки для підлітків. Зокрема, роман про шістнадцятирічну дівчинку Бубу, яка носить джинси і мартенси, любить слухати класичну музику та грати у бридж, посів перше місце у загальнопольському конкурсі романів для дітей та юнацтва «Повір у силу фантазії». А непроста книжка для молоді «Позолочена рибка» стала Книгою року-2007 у Польщі, а також виборола першу премію на Літературному конкурсі ім. Астрід Ліндгрен. Три книжки письменниці в українському перекладі Божени Антоняк побачили світ у львівському видавництві «Урбіно». Це романи «Буба», «Буба: мертвий сезон» і «Позолочена рибка». Твори для підлітків перекладено на інші мови. Барбара Космовська є автором 12 книжок. Зараз працює на посаді доцента кафедри історії літератури романтизму й позитивізму в Поморській академії (Слупськ). Її наукові зацікавлення — передусім література позитивізму та дитяча й молодіжна література (співпрацює із журналом Guliwer, присвяченим цій проблематиці).
2.       Перейдіть за посиланням та прочитайте твір Б.Космовської «Позолочена рибка» https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=8394
3.       За цим посиланням ви можете прочитати твір скорочено: https://dovidka.biz.ua/pozolochena-rybka-kosmovska-skorocheno/


4.       Чому у тексті рибка не золота, а позолочена?
5.       Що б ви порадили сучасній молоді?
На ці два запитання дати короткі письмові відповіді у зошит.

Завдання виконати до 25.05.2020 року.





Урок зарубіжної літератури у 9 класі, дата проведення 18.05.2020 року.

Тема: Контрольна робота за розділом «Література ХХ-ХХІ століття: життя, історія, культура»

Написати творчу роботу на тему:

“Кохання – це коли ні про що не шкодуєш” (за романом “Історія одного кохання” Еріка Сігала”)
завдання виконати до 20.05.2020 року





Урок зарубіжної літератури у 9 класі, дата проведення 12.05.2020 року.
Тема: Ерік Вольф Сігел «Історія одного кохання». Проблеми життя і смерті, любові й відданості у творі.


1.     Ознайомтеся з поданою інформацією.
Кохання – одне з найсильніших і найпрекрасніших людських почуттів. Заради нього і завдяки йому людина стає кращою, сильнішою, хоробрішою. В той же час, вона по-дитячому наївна і вразлива, іноді смішна, в якийсь час трохи божевільна, але завжди щира. Григорій Тютюнник писав: «Якщо тебе ніколи не охоплювало бажання обійняти всю землю, приласкати бродячого собаку, підняти із землі зірваний листок і поцілувати його –
значить ти ще не любив». Ви ще зовсім юні. У вас усе ще попереду: і радість
почуттів, і відчуття щастя, і гіркота розчарувань.
В усі віки усі народи оспівували кохання двох людей. А художні твори про справжнє кохання, вірність, турботу близькі нам. Ми пізнаємо в них свою історію чи свої переживання. На сторінках творів воно буває взаємним і щасливим, тихим і радісним, буває нерозділеним чи навіть трагічним.
. Щоб краще  зрозуміти це почуття, нам необхідно звернутись до творчості  чудового американського письменника Еріка  Сігела, твори якого стали відомими  бестселерами. А також проаналізувати  зміст  популярної на весь світ книги «Історія одного кохання».
2. Словникова  робота.
Белетристика  фр. Belles Lettres – досл. “красне письменство») – в широкому значенні – твори художньої літератури  взагалі, у вужчому – художня проза.  Дуже часто белетристикою називають прозу, для якої характерний гострий сюжет, інтрига, несподівані повороти, що завжди приваблюють широкі кола читачів. Все частіше в сучасному літературознавстві белетристика позначає легку, жваву доступну розповідь про якусь подію чи наукову проблему, відому постать з метою їх популяризації.
Бестселер (з англ. bestseller  той, що добре продається) це дуже популярна книга, яка купується читачами краще за інші видання. Термін «бестселер» не визначає літературної якості твору, він  лише говорить про його велику популярність.
3. Підібрати цитати до образів Олівера та Дженіфер.
Домашнє завдання: придумати свою версію подальшої долі Олівера.
На наступний урок буде контрольна робота за вивченим розділом. Повторіть вивчене з теми.
Завдання виконати до 15.05.2020 року.



Урок зарубіжної літератури у 9 класі, дата проведення 05.05.2020 року.
Тема: Ерік Вольф Сігел «Історія одного кохання». Сюжет та композиція твору.


Ви вже прочитали твір «Історія одного кохання». Дайте відповіді на такі запитання:
1.     Чи сподобалася вам історія кохання?
2.     Чи порекомендуєте ви прочитати цю книгу своїм рідним, друзям?
3.     Чому щастя таке коротке?
4.     Чи варто кохати по-справжньому?

У творі є багато афоризмів. Ось деякі з них:
Справжній переможець  - той, хто вміє гідно програвати .
Я вийшов з його життя - щоб розпочати своє.
Не цурайся батька свого.
Скільки часу треба, щоб сказати "ні"?
Кохання - це коли ні про що не шкодуєш.
Афори́зм (грец. αφορισμόςозначення, вислів) — короткий влучний оригінальний вислів, що виражає узагальнену думку в виразній, легкій для запам'ятовування формі, яка згодом неодноразово відтворюється іншими людьми. В афоризмі досягається найвища концентрація безпосереднього повідомлення і того контексту, в якому думка сприймається слухачами або читачем
Афоризмами можуть бути прислів'ясентенції класичних авторів, крилаті вислови з літературних та філософських творів.
А вам вдалося знайти афоризми у цьому творі? Якщо знайшли, запишіть їх у зошит.

Ця книга має продовження. Вона називається «Історія Олівера». Якщо ви бажаєте, можете її прочитати.
Домашнє завдання:  Напишіть, що ви порадите Оліверу, як жити далі після втрати коханої людини.

Завдання виконати до 11.05.2020 року.





Урок зарубіжної літератури у 9 класі, дата проведення 04.05.2020 року.
Тема: Ерік Вольф Сігел «Історія одного кохання». Розповідь про зворушливе і трагічне кохання студента, сина мільйонера, до дочки бідного італійського емігранта.

1.    Ознайомтеся з поданою нижче інформацією.
Кожна людина має свій шлях у житті, шлях радості  й печалі, турбот і піклувань, любові і розчарування, шлях вічності і шлях скінченності. Кожен шукає в житті собі друга, партнера, того, хто здатний зрозуміти, розділити радощі та печалі. Усі ми прагнемо любові, прагнемо любити і хочемо, щоб любили нас, а для цього потрібен об’єкт нашої любові. Саме це штовхає нас шукати ту єдину (єдиного), котра стане втіленням наших мрій і сподівань. Так . Сьогодні ми поговоримо про кохання, любов.
Кохання або любов - почуття глибокої сердечної прихильності до особи іншої статі.  (Тлумачний словник)
Цікаві факти

1.     Любов внесена до реєстру захворювань Всесвітньою організацією охорони здоров'я. Міжнародний шифр хвороби — F.63.9 -  «Розлади звичок та спонукань, неуточнені».
Загальні симптоми:
·         нав'язливі думки про іншого;
·         різкі перепади настрою;
·         перевищене почуття власної гідності;
·         "себежаль";
·         безсоння;
·         необдумані, імпульсивні вчинки;
·         перепади артеріального тиску;
·         головний  біль;
·         алергічні реакції.


2.     Дні року присвячені коханню
·         Любов (Агапе) — Римська, 9-річна дівчина підліток, християнська мучениця, що постраждала в гоніннях імператора Адріана, одна з трьох дочок, разом з Вірою і Надією, святої Софії Римської. Дні пам'яті в Православній церкві 17 (30) вересня, в Католицькій 1 серпня і 30 вересня.
Які асоціації викликає у вас слово "кохання" ? Якщо ви зі мною згодні, то зробіть запис у зошиті:
              любов                      КОХАННЯ                         ніжність
поцілунки
                           побачення              бажання                  подарунки
                                                          бути поряд
Коротко про письменника
Ерік Сігал (16 червня 1937БруклінНью-Йорк —17 січня 2010Лондон) — американський письменник і сценарист.
Народився в родині рабина. Закінчив Гарвард у 1958. Ерік Сігал був професором античної літератури в Гарварді, Йелі і Прінстоні, поєднуючи викладацьку діяльність з написанням кіносценаріїв.
Наприкінці 1960-х рр. викладав класичну літературу в Єльському університеті (США).
1968 — написав сценарій до анімаційного музичного фільму «Жовтий підводний човен» (Yellow Submarine), присвяченого групі  The Beatles.
1969 — написав повість про любов студента Гарварду і студентки Редкліффського коледжу, яка вмирає у фіналі від раку. Повість Сігала не викликала цікавості видавців, і літературний агент автора запропонував йому написати на її основі сценарій, який придбала кіностудія Paramount Pictures.
Фільм «Історія любові» (Love Story, режисер Артур Гіллер) за сценарієм Сігала вийшов на екрани 1970 року. Картина, головні ролі в якій зіграли Райан О'Ніл і Елі Макгроу, стала лідером прокату 1971 і була номінована на 7 премій «Оскар», у тому числі за найкращий сценарій, проте отримала лише одну нагороду — за музику (автор — Френсіс Лей, музична тема з фільму набула світової популярності). «Історія любові» з моменту її виходу на екрани постійно є у  списках найромантичніших фільмів.
Після початку зйомок Paramount Pictures запропонувала Сігалу знов переробити сценарій на повість. Книга «Історія любові», що надійшла у продаж до прем'єри фільму, стала бестселером в США і була перекладена 33 мовами (в тому числі українською — переклад Пінчевського Марка, Тереха Олександра був опублікований у журналі «Всесвіт»).
1977 року видали продовження твору — «Історію Олівера» (Oliver's Story), яка також була екранізована.
Згодом Сігал  викладав античну літературу у Гарвардському і Принстонському університетах. Автор низки наукових праць.
З 1975 був одружений на Керен Маріані Джеймс, мав двох дочок.
Останні 25 років життя мав хворобу Паркінсона. 19 січня 2010 похований на одному з цвинтарів Лондона.
Фільмографія
·         Yellow Submarine (1968)
·         The Games (1970)
·         RPM (1970)
·         Love Story (1970)
·         Jennifer on My Mind (1971)
·         Oliver's Story (1978)
·         A Change of Seasons (1980)
·         Man, Woman and Child (1983)

Ознайомтеся з табличкою "Риси  вдачі"

Дженні
Олівер
Спільне
Наполегливість, розум, атеїсти, підтримка один одного, сильні духом
Відмінне
Займається музикою
Вперта
Бачить у всьому позитив
Грає хокей
Гордий
Затятий
Не хоче визнавати очевидні речі (батько його любить)
Питання: чому вони такі різні і водночас такі схожі? (дати відповідь у зошиті 5-6 речень)
Ознайомтеся з цитатами відомих людей про кохання.

Любов - це сильний ліхтар, що висвітлює весь світ, а без цього світла наша планета була б просто пустелею, а люди - пилом. (Бреддон)

Кохати – це означає не дивитись один на одного, а дивитись разом в одному напрямку. ( А. де Сент-Екзюпері)
 В коханні не говорять про кохання – в ньому просто кохають. (К.Фєдін)
Любов … проста і безумовна… Це не стан душі, а першооснова світу. Тому … любов рівнозначна творчості.  ( Б.Пастернак)

Любов — це смолоскип, що має світити  на ваших дорогах. (Ф. Ніцше)

Кохання може все і все здолає… (В. Шекспір)
Домашнє завдання: складіть сенкан про кохання ( нагадую: сенкан складається з 5 рядків, 1 рядок – 1 слово-іменник, 2 рядок – 2 слова-прикметники, 3 рядок – 3 слова-дієслова, 4 рядок – речення з 4 слів, 5 рядок – 1 слово-іменник, синонім до слова у першому рядку) Напри клад,
Кохання
Казкове,  недосяжне.
Підносить, окрилює, зникає.
Утримати його уміють одиниці.

Мрія.
Завдання виконати до 05.05.2020 року. Виконанні завдання надсилайте на вайбер або електронну пошту





Урок зарубіжної літератури у 9 класі, дата проведення 28.04.2020 року.
Тема: Рей Дуглас Бредбері «451 за Фаренгейтом». Важке прозріння особистості в тоталітарному суспільстві.
Дайте короткі відповіді на запитання вікторини та надішліть на вайбер до 01.05.2020 року

Вікторина «Для уважних читачів»
Визначте, хто з героїв роману «451° за Фаренгейтом» р. Д. Бредбері сказав ці слова.
■ «Це було б смішно, якби не було так серйозно»
■ «Важко визначити мить народження дружби. Коли по краплині наповнюєш посудину, буває одна, остання, яка переповнює її, й рідинапереливається через вінця; отак і серед багатьох добрих вчинків є якийсь, що переповнює серце».
■ «Зрештою, ми живемо в таку пору, коли люди не мають жодної цінності. людина — наче паперова серветка: в неї висякуються, зминають, викидають. Ніхто не має свого обличчя».
■ «Ненавиджу римлянина на ймення Статус-Кво... Дивися на все з подивом, живи так жадібно, ніби через десять секунд помреш. Намагайся побачити світ. Він прекрасніший за будь-яку мрію, створену на фабриці й оплачену грішми. Не проси гарантій, не шукай спокою — його зараз не існує на білому світі. А коли і є, то він родич мавпи-лінивця, що висить день і ніч на дереві вниз головою і спить, спить протягом усього життя. До дідька!.. Струсони дерево, хай те ледащо гепнеться об землю!»
■ «Насамперед ми повинні побудувати фабрику дзеркал і цілий рік випускати дзеркала, дзеркала й нічого більше, щоб люди могли добре роздивитися себе в них».
■ «А ще думав про книжки. І вперше зрозумів, що за кожною стоїть людина. Людина плекала свої думки. Потім витрачала хтозна-скільки часу, аби їх викласти на папері. А мені це досі й на думку не спадало».


Домашнє завдання: прочитати твір Е.Сігела «Історія одного кохання» розділи 1,2, 7 сторінки 279-289



Урок зарубіжної літератури у 9 класі, дата проведення 27.04.2020 року
Тема: Рей Дуглас Бредбері. «451 за Фаренгейтом». Провідні мотиви твору – книги (читання), пожежі тотального контролю, інакомислення тощо. Натовп і влада.
1.     Ознайомтеся з поданою нижче інформацією.
Дехто вважає, що прочитати художню книжку або подивитися кінофільм за її мотивами — це те саме. Насправді, читаючи книжку, людина активно використовує процеси мислення, замислюється над прочитаним, домальовує в уяві картини, що виникли зі словесних образів. Перегляд кінофільму, телепередачі дозволяє лише пасивно спостерігати, споживати готовий продукт — як його уявили режисери-постановники, артисти, оператори й навіть політики. Тому таке інфантильне споживання поступово спричиняє бездуховність, пасивність, байдужість і, зрештою, залежність від усіх тих, хто замовляє подібну продукцію. Прозріння, як у творі Рея Дуґласа Бредбері «451° за Фаренгейтом», буває гірким, а інколи має навіть дуже сумні наслідки для особистості та суспільства.
Прочитайте деякі приклади, які мають сумні наслідки для суспільства та проаналізуйте їх .
1. Велике місто, що бурхливо розвивалося, може перетворитися на покинуту всіма, здичавілу пустелю за кілька років, місяців, а можливо, навіть днів чи годин. Таких випадків траплялося у світі немало. Але чому раптом вируюче життям місто стає примарою? Причин на те кілька. Змусити людей назавжди покинути свої оселі може або природний катаклізм, або техногенна катастрофа, або війна, або різкий спад економіки. життя в таких містах-примарах зупиняється, вони поступово починають заростати бур’‎янами й обростати легендами.
2. Прип’‎ять, Україна. У ніч на 26 квітня 1986 року на Чорнобильській АЕС сталася найбільша у світі ядерна техногенна катастрофа. Масштаби забруднення були величезні. Незабаром стало зрозуміло, що необхідно терміново евакуювати все населення міста Прип’‎ять, що знаходилося за 2 км від станції. О 14 годині 27 квітня до під’‎їздів будинків було подано автобуси та спеціально обладнаний автотранспорт. Через 2,5-3 години місто спорожніло. Усе населення (а це приблизно 50 тисяч осіб) назавжди полишило свої помешкання. Місто Прип’‎ять перетворилося на примару...
3.  Вароша, Кіпр. Колись перспективний курорт Вароша — сьогодні місто-примара на півночі Кіпру. Однак іржаві шезлонги, перекошені парасольки, недобудовані готелі й безкрає море, як і раніше, приваблюють допитливих шукачів пригод. Але чому місто Вароша так і не стало місцем відпочинку для тих, хто любить позасмагати на пляжі й поніжитися на сонечку? 1974 року під час греко-турецького конфлікту на Кіпрі курортне місто окупували турки. Греки-кіпріоти змушені були покинути свої оселі. Вони сподівалися незабаром повернутися, але час минав, а жодного рішення щодо долі цього міста так і не було ухвалено. Місто безлюдне дотепер: його оголошено забороненою зоною й обнесено колючим дротом. Місто Вароша перетворилося на примару...
4. Сан-Жі, Тайвань. Сан-Жі планували зробити дуже дорогим курортом, але розвиток пішов за іншим сценарієм. Причина, через яку призупинили будівництво, так і залишилася невідомою. Уся історія міста оповита таємницею. Ходять чутки, що забудовників спіткала велика кількість смертельних випадків. Хтось вважає це місце проклятим. Є навіть ті, хто стверджує, що бачили там примар. Та й саме місто Сан-жі перетворилося на примару...
2.     Дайте відповіді на запитання до твору(письмово, коротко)
Назвіть сучасні технічні винаходи, появу яких свого часу передбачив Бредбері.

 Як би ви реагували на змальовану письменником фантастичну ситуацію щодо книг, телебачення, якби це справді сталося?

Виконати завдання до 28.04.2020 року

Урок зарубіжної літератури у 9 класі, дата проведення уроку 21.04.2020  року.
Тема уроку: Рей Дуглас Бредбері. «451 за Фаренгейтом». Тема знецінення культури.
Мета: розкрити тему знецінення культури, визначити провідні мотиви твору; розвивати навички оцінювання культурно-мистецьких явищ; розвивати навички роботи із джерелами інформації; виховувати прагнення літературної освіти, естетичний смак; розширювати кругозір школярів.
1.  Ознайомтеся з повідомленнями
 За визнанням самого письменника, задум роману «451° за Фаренгейтом» виник, коли він дізнався про спалення бібліотеки в Олександрії. Ця подія має як мінімум чотири передбачуваних датування, а сам Бредбері говорив про неї як про те, що трапилося «3000 років тому». Чому саме «451° за Фаренгейтом»? Тому, що саме за цієї температури починає горіти папір.
Роман був написаний 1953 року, і в ньому описано уявне майбутнє Америки. Утім, коли читаєш, виникає враження, ніби це майбутнє уже настало. Найжахливіше й надивовижніше те, що великий фантаст і вигадник Бредбері нічого не вигадав. Усе описане вже було або є зараз.
— Твір «451° за Фаренгейтом» є одним з кращих в жанрі антиутопії (соціально-філософської антиутопії). Перед нами постає картина людського існування в державі майбутнього. Найстрашніше те, що життя людей протікає на тлі війни, яку вони завзято намагаються не помічати, хоча на війні гинуть чоловіки — чоловіки, батьки, сини.
І все-таки держава в особі свого головного чиновника стверджує, що всі щасливі.
2.  Дати відповіді на запитання:

♦ Як називається політичний режим, який характеризується повним контролем над усіма сферами життя суспільства?
♦ А навіщо спалюють книги в щасливій державі майбутнього?
♦ Чим пишається Монтег на початку роману?
♦ Чи всі книги знищують? Чому ні? Як і де визначено, яка книга є небезпечною, а яка ні?
♦ Які друковані видання не викликають побоювання у влади і чому?
♦ Як ви вважаєте, чому небезпечними є книги, а не телевізор, який дивляться тисячі людей?
♦ Чому державі вигідно, щоб людину з чотирьох боків оточували телевізорних стіни? Що кажуть про це Бітті і Фабер?
3. Робота зі словником
Утопія — місце, якого не існувало; за іншою версією, благословенна країна. Антиутопія з’‎явилася тоді, коли держава та суспільство виявили свої негативні риси, стали небезпечними для людини, не сприяли прогресу. В антиутопії завжди було виражено протест проти насильства, абсурдного соціального устрою, безправного становища людини. У жанрі антиутопії творили Є. Зам’‎ятін («Ми»), Дж. Свіфт («Подорож Гуллівера»), Г. Уеллс («Людина-невидимка»), Дж. Оруелл («1984», «Скотний двір»).
Домашнє завдання:дати письмову відповідь на запитання: Що таке книга за Бредбері?
Виконайте  завдання! Всі письмові завдання фотографуємо в зошиті та надсилаємо мені для перевірки на мою електронну пошту  oksana.zaika@ukr.net або у вайбер.
Бажаю успіхів!


Виконати завдання необхідно до 26.04.2020 року. 

Урок зарубіжної літератури 9 клас, дата проведення уроку 14.04.2020  року.
Тема уроку: Рей Дуглас Бредбері. «451° за Фаренгейтом». Тривога за майбутнє суспільства в романі-антиутопії
Мета: формування предметних компетентностей: розкрити тематику та проблематику твору Рея Дугласа Бредбері «451° за Фаренгейтом», визначити роль особистості письменника в літературі; охарактеризувати роман як один із вершинних у творчості письменника; розвивати словниковий запас старшокласників, навички зв'язного мовлення, критичного мислення, компаративного аналізу художніх творів; виховувати у старшокласників потребу у високих естетичних та гуманних цінностях; формування ключових компетентностей: уміння вчитися: актуалізувати пізнавальну діяльність та критичне мислення учнів; комунікативної: формувати навички спілкування в колективі та толерантне ставлення до думок та почуттів інших; інформаційної: формувати вміння визначати роль деталі в тексті; розвивати навички роботи з книгою; загальнокультурної: виховувати естетичний смак та читацькі інтереси учнів; розширювати кругозір школярів.

1.     Ознайомитися з біографією Р.Д.Бредбері.
Скласти в зошитах хронологічну таблицю.
2.     Ознайомитися з цитатами від Рея Бредбері.
НАТХНЕННІ ЦИТАТИ ВІД РЕЯ БРЕДБЕРІ
Є вчинки, набагато страшніші, ніж спалювання книги. Наприклад — не читати їх.
Посміхайтеся, не давайте біді насолоди.
Мислення — це ворог творчості.
Важка праця окупляється.
Люди повинні навчати себе самі.
Щоразу будуйте собі крила на шляху донизу.
Любов і є відповіддю на всі питання.
Побачте світ.
Життя занадто серйозне, щоб сприймати його всерйоз.
♦ Яка з наведених цитат вам імпонує? Свою відповідь обґрунтуйте..
3. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Знати зміст роману «451а Фаренгейтом»
Виконайте  завдання! Всі письмові завдання фотографуємо в зошиті та надсилаємо мені для перевірки на мою електронну пошту  oksana.zaika@ukr.net або у вайбер.
Бажаю успіхів!


Виконати завдання необхідно до 17.04.2020 року. 



Зарубіжна література 9 клас, дата проведення уроку 13.04.2020 року

Тема: Контрольна робота за розділом «Нові тенденції у драматургії кінця ХІХ – початку ХХ століття»
Мета (формувати компетентності): предметні (розуміння значення Г. Ібсена та Дж. Б. Шоу для розвитку та втілення нових тенденцій у драматургії; уміння характеризувати вивчені твори як вершинні здобутки світової драматургії; словниковий запас; розвинені зв'язне мовлення та критичне мислення; навички компаративного аналізу художніх творів; наполегливість; прагнення самовдосконалення); ключові (уміння вчитися: активну пізнавальну діяльність; критичне мислення; уміння систематизувати й узагальнювати; навички аналізу художніх творів; комунікативні: уміння толерантно висловлювати свою думку й оцінні твердження; інформаційні: вміння виокремлювати головне й художні деталі; загальнокультурні: естетичний смак; вишукані читацькі вподобання; світогляд).

Виконайте наступні завдання! Всі письмові завдання фотографуємо в зошиті та надсилаємо мені для перевірки на мою електронну пошту  oksana.zaika@ukr.net
Бажаю успіхів!
Всі завдання треба виконати до 14.04.2020 року.



Початковий і середній рівні (кожна правильна відповідь — 1 бал, усього — 6 балів)
1. Героїня драми Г. Ібсена «Ляльковий дім» Нора скоїла такий злочин:
а) підробила підпис на документі;
б) витратила велику суму із сімейного бюджету;
в) без дозволу продала будинок батька;
г) зрадила чоловіка.
2. На початку твору Дж. Б. Шоу «Пігмаліон» квіткарка Еліза відзначалася:
а) жахливою вимовою;
б) потворною зовнішністю;
в) шахраюванням;
г) легковажною поведінкою.
3. Наприкінці п’‎єси Г. Ібсена «ляльковий дім» Хельмер не дозволив Норі виховувати дітей через те, що:
а) вважав її хворою;
б) був упевнений: брехливі матері виховують злочинців;
в) мав для цього цілий штат няньок;
г) бажав, аби вона більше уваги приділяла собі.
4. Героїня трагікомедії Дж. Б. Шоу «Пігмаліон» Еліза поскаржилася на чоловіків-експериментаторів:
а) місіс Пірс;
б) матері Гіггінса;
в) своєму батькові;
г) матері Пікерінга.
5. У драмі Г. Ібсена «Ляльковий дім» Крогстад вирішив шантажувати Нору тому, що:
а) заздрив багатим та успішним;
б) прагнув помститися Норі за її неувагу до нього;
в) намагався розбагатіти;
г) мав утримувати власних дітей.
6. Наприкінці п’‎єси Дж. Б. Шоу «Пігмаліон» Еліза вирішила займатися:
а) філологією;
б) флористикою;
в) рекламою;
г) торгівлею.

Завдання 7- 9 передбачають установлення послідовності / відповідності. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ, і запишіть відповідь у зошит. (кожне правильно виконане завдання оцінюється 1 балом)
7. Встановити послідовність зовнішніх та внутрішніх перетворень Нори.
   А жінка, яка обирає новий шлях
   Б добра подруга
   В лялька і дитина
   Г об’єкт для шантажу
8. Встановити відповідність між явищами і їх засновниками.
   1 інтелектуальний театр                        А Б.Шоу
   2 символістська драма                           Б К.Гамсун
   3 психологічна драма                             В Г.Ібсен
   4 «драма ідей»                                         Г М.Метерлінк
                                                                     Д А.Чехов
9. Встановити відповідність між символом і  його значенням.
   1 «ляльковий дім»                                  А втрата християнських цінностей
   2 мигдалеве печиво                                Б уява
   3 Різдво                                                    В відчуження в родині
   4 «диво»                                                   Г родинний затишок

Завдання 10 – 12  відкритої форми (3 бали)
11. У чому полягає новизна «нової драми»?
11. Визначте, як наявність таємниці характеризує Нору.
12. Твір-роздум (обсяг – 1 сторінка) на одну з тем (За творами Г.Ібсена і Б.Шоу)
      Мій погляд на бунт Нори Хельмер
      «…дива бувають не щодня» (Г.Ібсен). А що думаю я?
      «Життя полягає не в тому, щоб знайти себе. Життя полягає в тому, щоб створити себе» (Б.Шоу)
      «Заговори, щоб я тебе побачив»(Сократ)

Бажаю успіхів!


30-31.03.2020 року
Ознайомитися з біографією Джорджа Бернарда Шоу, стор.236-238 підручника, прочитати пєсу «Пігмаліон»

Написати твір «Що зробило Елайзу особистістю?»

23-24.03.2020 року

Написати твір на тему «Поразка чи перемога Нори?»


16-17.03.2020 року
Ознайомитися з біографією Генріка Ібсена, прочитати пєсу «Ляльковий дім»

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Дистанційне навчання Дорогі діти! На період карантину переходимо на дистанційну форму навчання