6 клас зарубіжна література


30.05.2022. Тема: Контрольна робота

Добрий день, дорогі діти! Виконайте контрольну роботу та надішліть на перевірку. Перший варіант - Конопатський Дмитро, Єжова Анастасія, Кожухар Станіслав, Котляр Максим. Другий варіант - Швець Дар'я, Чорний Вікторія, Кожухар Максим. Бажаю успіхів!

Контрольна робота

Образ майбутнього в літературі. Сучасна література.

Р. Бредбері «Усмішка», Р. Шеклі «Запах думки»,

А. Ліндгрен «Міо, мій Міо».

Варіант І

Рівень 1

1.   Події, описані в оповіданні Р.Бредбері «Усмішка», відбуваються:


    а) 2047 року;

    б) 2051 року;

    в) 2061 року;

    г) 2060 року.


2.   Люди (за оповіданням Р.Бредбері «Усмішка») зібралися вранці на майдані, щоб…


    а) випити  кави;

    б) закупити продукти;

    в) плюнути в картину;

    г) відвідати виставку.


3.   Лерой Кліві, головний герой оповідання Р.Шеклі «Запах думки», був космічним…


    а) перевізником;

    б) дослідником;

    в) поштарем;

    г) ученим.


4.   Найстрашнішою для Кліві, героя оповідання Р.Шеклі «Запах думки»,  була зустріч з:


    а) пантерою;

    б) білкою;

    в) стервятником;

    г) вовками.


5.   Міо, герой твору А.Ліндгрен «Міо, мій Міо», жив зі своїми прийомними батьками в…


    а) Гальмстаді;

    б) Карлстаді;

    в) Стокгольмі;

    г)  Віммербю.


6.   Като (за твором А. Ліндгрен «Міо, мій Міо»), вирішив покарати Міо і Юм-Юма, заморивши їх:


    а) голодом;

    б) спрагою;

    в) страхом;

    г) холодом.


Всього 3 бали

Рівень 2

1.   Назвіть автора, назву твору та героя, якому належать слова:

«Ну що ж, кому спаде на думку відкусити гілку куща? Ти, може, вважала мене чимось іншим, але насправді я всього лише кущ».

2.   Які свята, що йому випали за останні роки, пригадав Том, герой оповідання Р. Бредбері «Усмішка»?

3.   Які Землі входили до країни Далекої?

 

 Всього 3 бали

Рівень 3

1.   Продовжте речення.

Наукова фантастика – це…

2.   Складіть анкету-характеристику Кліві з твору Р.Шеклі «Запах думки».

Всього 3 бали

Рівень 4

Напишіть твір-роздум на одну із тем:

1.   Яка людина, за думкою Бредбері, здатна змінити цивілізацію?

2.   Над якими проблемами заставляє нас задуматися казка-повість

А. Ліндгрен «Міо, мій Міо?

Всього 3 бали

                     Контрольна робота

Образ майбутнього в літературі. Сучасна література.

Р. Бредбері «Усмішка», Р. Шеклі «Запах думки»,

А. Ліндгрен «Міо, мій Міо».

Варіант ІІ

Рівень 1

1.   Автором картини, яка була виставлена на площі міста (за оповіданням Р.Бредбері «Усмішка»), був:


    а) Л. да Вінчі;

    б) Рембрант;

    в) Рафаель;

    г) Тиціан.


2.   Черга городян (за оповіданням Р.Бредбері «Усмішка») зібралася на площі:


    а) о 3 годині;

    б) о 4 годині;

    в) о 5 годині;

    г) о 6 годині.


3.   Роберт Шеклі народився в:


    а) Лос-Анджелесі;

    б) Нью-Йорку;

    в) Чикаго;

    г)  Нью-Джерсі.


4.   Лерою Кліві, герою оповідання Р.Шеклі «Запах думки», вдалося перемогти звірів:


    а) силою техніки;

    б) силою зброї;

    в) силою м’язів;

    г) силою думки.


5.   Палац короля (за твором А.Ліндгрен «Міо, мій Міо»), знаходився на острові:


    а) Далеких лук;

    б) Заморських лук;

    в) Зелених лук;

    г) Казкових лук.


6.   Вибратися із в’язниці Като (за твором А.Ліндгрен «Міо, мій Міо») головний герой  зміг за допомогою:


    а) сопілки;

    б) ложечки;

    в) яблука;

    г)  плаща.


Всього 3 бали

Рівень 2

1. Назвіть автора, назву твору та героя, якому належать слова:

     «О, як я злякався! Я кинувся в прохід ліворуч і трохи пробіг ним, тоді 

      вернувся назад до розгалуження і побіг ходом праворуч…»

     2. З якими звірами зустрівся Лерой Кліві, герой оповідання Р.Шеклі  

        «Запах думки», на планеті З-М-22?

3.   Які чарівні предмети згадуються у творі А. Ліндгрен «Міо, мій Міо»?


Всього 3 бали

Рівень3

1.   Продовжте речення.

Конфлікт – це…

2.   Складіть анкету-характеристику Міо з твору А. Ліндгрен «Міо, мій Міо» .

Всього 3 бали

  Рівень 4

Напишіть твір-роздум на одну із тем:

1.   Яка людина, за думкою Бредбері, здатна змінити цивілізацію?

2.   Над якими проблемами заставляє нас задуматися казка-повість

А. Ліндгрен «Міо, мій Міо?

Всього 3 бали



18.05.2022

Тема: Р.Шеклі. "Запах думок". Утвердження сили людської думки  у творі. Духовне й фізичне випробування Кліві. Роздуми автора про майбутнє людини й людства.

Дорогі діти! Прочитайте твір у вашому підручнику с.204-215, поділіть твір на частини та складіть план.


 11.05.2022, 16.05.2022

Тема уроку: Рей Дуглас Бредбері "Посмішка". Тривога за руйнування духовних цінностей. Динаміка образу Тома. Значення образу Джоконди для розкриття головної

ідеї твору.

Мета уроку: Роздум та осмислення змісту оповідання "Посмішка", аналіз твору з метою осягнення його ідеї ; формувати світогляд учнів щодо відповідальності людини за свої вчинки, розвивати самостійне мислення; виховувати почуття поваги до всього прекрасного, що створило людство.

 

 

Добрий день, дорогі діти!

 

У Ліни Костенко, української поетеси, є вірш, зміст якого перегукується з творчістю американського письменника-фантаста Рея Дугласа Бредбері:

Вже почалось, мабуть, майбутнє

Оце, либонь, вже почалось...

Не забувайте незабутнє,

Воно вже інеєм взялось.

І не знецінюйте коштовне,

не загубіться у юрбі .

Не проміняйте неповторне

на сто ерзаців у собі

Минають фронди і жіронди,

минає славне і гучне.

Шукайте посмішку Джоконди,

вона ніколи не мине.

Майбутнє!.. Яким воно стане для кожної людини і для людства в цілому. Ця тема постійно хвилює письменника, тривожить, бентежить... заставляє попереджати людей від безумства атомної війни, гонитви за наживою будь-якими засобами, та особливо тривожить його дедалі більше поширення бездуховності в сучасному суспільстві. Слово письменника, спрямоване до душі читача, сповнене вірою в силу людського розуму, любов'ю до людини, бажанням допомогти їй.

Р.Д.Бредбері народився 22 серпня 1920 року в простій родині (батько Леонард Сполдінг - Бредбері працював електромонтером, мати за національністю шведка, особливо захоплювались кіномистецтвом). Світ фантастики полонив Рея ще з дитинства. Ім'я Дуглас дали хлопчику на честь знаменитого актора кіно Дугласа Фербенкса. Виховувався у великій сім'ї, оточений люблячими родичами. Почав писати, за його словами, у дванадцять років.

Рей Бредбері постійно займався самоосвітою, бо через бідність не міг здобути вищої освіти. Бібліотека стала його постійним місцем відвідування. У 20 років він міг гордитися тим, що прочитав   усі найбільш відомі п'єси, знав американську, італійську, англійську історію.

З 1942 року Бредбері повністю присвячує свій час літературній роботі, створюючи до 52 оповідань на рік.

Бредбері бачить все більший розвиток науки і техніки, нових технологій, з'являються нові захоплення у людей. А поряд все менша увага до Землі, до природи, до мистецтва. Свої твори він створює у виді фантастики, бо фантастика про майбутнє допомагає жити в теперішньому.

 

Прочитайте оповідання у підручнику на сторінках 196-200.

 

Дайте відповіді на запитання (усно)

-         Коли відбуваються події, описані в оповіданні?

·        Хто зібрався на головному майдані і з якою метою?

·        Чи одностайні люди у своєму ставленні до минулого?

·        Через чи є сприйняття подій ми знайомимось у творі?

·        Що вразило головного героя оповідання і  які  наслідки це мало для нього?

 Словникова робота.

Вияснити за словником літературознавчих термінів поняття: Фантастика  — Символ — Новела — Абсурд.

 

Рей Бредбері стверджував, що "Фантастика - це реальність, доведена до абсурду".

-Що ж абсурдного ми знаходимо у творі ?

·        Чим вражає початок оповідання?

·        Як виглядає постать хлопчика у черзі?

·        Які уявлення у Тома про те, що він повинен побачити?

·        Що викликає у Тома сумнів?

·        Чи погодився Том з думкою і поясненням, чому на майдані зібралася

черга?

·        Як ви сприймаєте опис свята людей?

·        Що залишилось в пам'яті людей від минулого?

-       Як ви розумієте слова одного з черги: "Ось побачите: ще з'явиться тямовита людина, яка її підлатає . Запам'ятайте мої слова. Людина з душею. ... А я кажу, з'явиться. Людина, в якої душа горнеться до гарного. Він поверне нам — ні, не стару, а, так би мовити, органічну цивілізацію, таку, щоб ми могли жити мирно."

- Чому Том хвилювався, наближаючись до чогось небаченого? Як це передається в творі?

-       Поясніть, що побачив Том?

 

Розгляньте репродукцію картини «Джоконда» на сторінці 201.

"Монна Ліза" або "Джоконда" прийшла до нас з XV століття. Це портрет Лізи де Антоніо де Нольдо Герардін , дружини дворянина з Флоренції Франческо дель Джокондо. П'ять століть дивує людство простота і невимушеність Монни Лізи. Вона усміхається... Секрет посмішки люди намагаються збагнути як дивний вплив на стан людини.

 

·        Чи поспілкувався Том з портретом? Як саме?

·        Чи даремно він прийшов на майдан і стояв у черзі?

·        Що означала для Тома усмішка, на вашу думку?

·        Чи зробив Том щось добре у тій ситуаціі, в яку він потрапив?

·        Чи можна передбачити майбутнє для Тома?

- Чому Бредбері , на вашу думку, обрав саме цю картину, щоб попередити нас про наслідки бездуховності?

-Який твір: песимістичний чи оптимістичний?

 

V. Домашнє завдання:




02.05.2022, 04.05.2022

Тема: Г.Лонгфелло. “Пісня про Гайявату. Образ Гайявати. Ідеї миру, національного єднання, служіння народу. Елементи фольклору в пісні.

Мета: розкрити образ Гайавати та ідею миру й національного єднання в поемі Г.Лонгфелло, формувати навички та вміння аналізувати поетичний твір; розвивати усне мовлення учнів, вміння зіставляти твори різних жанрів;

виховувати вдумливого читача.

 

Добрий день, дорогі діти!

Ми продовжуємо сьогодні вивчати творчість Генрі Лонгфелло та працювати над його чудовою піснею.

Перш, ніж ми перейдемо до аналізу образу Гайявати, давайте преревіримо, чи добре ви засвоїли матеріал попереднього уроку.

Виконайте тестові завдання та надішліть мені у вайбер або на електронну пошту oksana.zaika@ukr.net.  на перевірку.

 

1.Хто автор «Пісні про Гайавату»?
А) Г.В.Лонгфелло; Б) Ж.Верн; В) Р.Бернс.

2. В якому році вийшла в світ «Пісня про Гайавату»?
А) 1825; Б) 1855; В) 1835.

3. «Пісня про Гайавату» - це обробка
А) грецьких легенд;
Б) індіанських легенд;
В) індійських легенд.

4. Головним героєм «Пісні про Гайавату» є:
А) Гайавата; Б) Брахма; В) Геракл.

5. Гайавата - це
А) історична особа;
Б) міфічний герой;
В) індійський бог.

6. Що таке вігвам?
А) корито; Б) кімната; В) житло індіанців.

7. До якого племені належав Гайавата?
А) оджибвеїв; Б) дакотів; В) майя.

8. Нокоміс - це
А) дівчина; Б) річка; В) зірка.

9. Нокоміс народила
А) Венону; Б) Мускоде; В) Меджеківіс.

10. Меджеківіс - це
А) юнак; Б) західний вітер; В) дощ.

11. Хто батьки Гайавати?
А) Нокоміс і Меджеківіс;
Б) Мускуде і Венона;
В) Меджеківіс і Венона.

12. Пірога в індіанців - це
А) шматок пирога; Б) пліт; В) човен.

 

   Як ви вже знаєте, ім’я Гайавата означає «пророк», «учитель». Сьогодні на уроці ми постараємось дати відповідь на запитання, чого саме навчив наш герой індіанців, до чого Гайавата їх закликав і чому цей поетичний образ не втрачає своєї актуальності і в наш час.

    Великий Дух Гітчі – Маніто зібрав разом усі індіанські племена, став на вершині Червоних Скель, взяв від бескида шматок каменю, зробив величезну люльку і закурив її. Дим котився над людьми. Гітчі – Маніто спрямував його на північ, на південь, на схід і на захід і говорив людям, щоб вони зробили з цього красивого каменю люльки згоди і ніколи більше не піднімали томагавк чи ніж одне на одного.

Перегляньне відео за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=cBmJyV3cqG0

 

Спробуйте дати усно відповіді на запитання та запишіть у зошит висновок про Гайявату.

- Що ви знаєте про походження Гайавати?

- Хто зростив Гайавату?

- Який найперший подвиг здійснив герой?

- Які ще подвиги Гайавати вам відомі?

- Хто є його улюбленими друзями?

 

       Генрі Лонгфелло не змальовує свого  героя за звичною для читача схемою: зовнішність, вчинки, характер. Як відомо, суто міфологічний герой не має конкретних зовнішніх рис. Г. Лонгфелло створює образ Гайавати, зображаючи його діяння, змальовуючи його стосунки з природою, з людьми і надлюдськими створіннями. Батьком Гайавати був Західний вітер Меджеківіс, матір’ю - місячна донька Венона.

     Поет розповідає про його дивовижне народження та його величне життя в ім'я щастя свого народу, котрий прагне йти шляхом добра й правди. Гайавата - особа історична. Він жив у XV сторіччі, походив з племені ірокезів, потім став одним з вождів індіанського народу. У фольклорних оповідях Гайавата наділений рисами казкового героя. Тому і в інтерпретації Лонгфелло історія Гайавати стає поетичною легендою, чарівною казкою, у котрій фантастичний вимисел переплітається з народною мудрістю. Герой поеми - особа незвичайна: автор наділив його чудесною силою, незвичайним розумом і відвагою. Всі свої сили він віддає на благо свого народу - в цьому й полягає образ суто народного героя. Гайавата навчає індіанців необхідним речам у їхньому житті: майстерності полювання і землеробства, він винаходить писемність, відкриває таємниці лікарського мистецтва. Він вивчає таємниці природи, розуміє голоси звірів і птахів, уміє слухати шум вітру, дзюрчання річки. Під час посту завжди молився про щастя і благо всіх народів. Він доклав чимало зусиль, аби утворити Союз (Велику Лігу) ірокезьких племен, укласти «вічний мир» між народами, припинивши братовбивчі війни, які до того весь час точилися між різними індіанськими племенами.

     В образі Гайавати поет втілив волелюбність індіанців, їхню відвагу і мужність, людяність і любов до світу. У пам'яті та в міфах індіанців Гайавата залишився народним героєм і пророком.

 

Домашнє завдання: Підібрати прислів’я, приказки про мир, злагоду, намалювати малюнок до твору.

 

 

 

 






 


 

 

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Дистанційне навчання Дорогі діти! На період карантину переходимо на дистанційну форму навчання