7 клас зарубіжна література

30.05.2022

Тема: Корнелія Функе. «Чорнильне серце». Тема «оживлення» книги   в творі.

Мета:  ознайомити учнів із життям і творчістю письменниці; допомогти усвідомити ідейно-художнє багатство твору;  розвивати навички сприйняття    інформації на слух, самостійної роботи із джерелами, уміння виразно читати, переказувати, коментувати, висловлювати свої думки та враження;  виховувати силу волі, кмітливість, здатність до дії, до пошуків виходу в екстремальній ситуації.

Добрий день, дорогі діти! 

Чи любите ви фантазувати? Чи здатні ви полинути думкою в незвідані світи й пережити карколомні пригоди разом із вигаданими персонажами? Чи бачите ви у своїй уяві морські глибини, далекий космос або минулі часи?.. Якщо так, вам неодмінно сподобаються книжки відомої німецької письменниці й ілюстратора Корнелії Функе. 

Адже недаремно твори К. Функе перекладено 37 мовами (у тому числі українською) і розходяться мільйонними накладами по всьому світові. Письменниця працює переважно в жанрі фентезі та пригодницького роману.(демонстрація книг письменниці)

Свою кар'єру Функе почала як ілюстратор та дизайнер дитячих книжок. Розчарування від читання деяких текстів породило в ній бажання спробувати писати самій. Серед своїх улюблених книжок Функе називає «Володаря перснів» Дж. Р. Р. Толкієна«Хроніки Нарнії» К. С. Льюїса, «Пітера Пена» Дж. Баррі.

Словникова робота

Фентезі – жанр фантастичних творів, що тяжіє до міфології, значну роль у сюжеті грають надлюдські, магічні герої і сили


 Міжнародна слава до Корнелії Функе прийшла 2002 року, коли в США вийшов друком переклад її роману «Володар над злодіями» (2000 р.). Упродовж п'яти місяців він очолював списки дитячих бестселерів в США та Великобританії. 2006 року вийшла на екрани його німецька екранізація. Ця книжка отримала одразу дві престижні американські премії в галузі дитячої літератури, а британський журнал Guardian розмістив її на першу сходинку свого хіт-параду дитячої літератури. Того ж року журнал Time назвав Функе «найвпливовішою німкенею світу».

2003 року вийшов друком чи не найвідоміший на сьогодні роман Функе — підліткове фентезі «Чорнильне серце», а в 2006 та 2008 рр — його продовження «Чорнильна кров» та «Чорнильна смерть». Перший роман «Чорнильної трилогії» екранізований 2008 року (НімеччинаВеликобританіяСША), бюджет фільму — $60 млн.

               

           Провідною темою роману «Чорнильне серце», що ввійшов до циклу творів разом із романами «Чорнильна кров» і «Чорнильна смерть», за словами авторки, є жага до читання. Загалом «чорнильна трилогія» написана на пошану книжкам і літературі. У циклі утверджується магія слова й привабливість читання.

Окрім традиційного казкового сюжету про боротьбу добра і зла, у творі порушується багато актуальних моральних проблем: дружба і любов, стосунки батьків і дітей, прощення і відповідальність за свої дії.

Незважаючи на те, що події роману відбуваються в наш час, у творі жодного разу не згадується про комп’ютер і про телевізор. Усе відбувається довкола шарудіння книжкових сторінок. За словами письменниці, її твір «про тих, хто любить читати, і для тих, хто любить читати». Кожен розділ у романі розпочинається цитатою відомих письменників, що акцентують увагу на тих чи інших моральних питаннях.К.Функе хоче довести сучасному читачеві про те,як важливо не забувати світ Книги,світ,який дарує нам Радість,Добро та Любов!

Навіщо потрібно читати книги? Насамперед, книги читають, звичайно ж, для отримання знань, знаходження ідей, але можна сказати також і те, що книги формують світогляд, цінності, переконання, особисту філософію і все це, безсумнівно, впливає на рівень життя в цілому. Всі винаходи сучасної науки прагнуть замінити нам книги. І багато в чому це добре: більш великий обсяг інформації, більш швидкий доступ до неї, більш яскраве і барвисте підношення. Однак ми все одно відкриваємо стару, трохи пошарпану, але таку улюблену саме нами книгу. Щоб знову випробувати ті почуття, пережити ті емоції, які при першому прочитанні, можливо, змусили нас поплакати, посміхнутися, викликали лють або подарували розуміння чогось дуже важливого. Щоб точно передавати свої думки, необхідно досконало володіти мовою. У цьому, я впевнена, допоможе читання книг, в яких зібрано незліченні багатства людського досвіду. 

Сьогодні багато людей, особливо молодих, схиляються до думки, що для розвитку особистості достатньо передивитись цікаві телепередачі, перечитати популярні газети й журнали, посидіти біля комп'ютера. Інші скільки живуть, стільки й черпають мудрість з творів класичної літератури. І для них проблеми, порушені в творах, актуальні й зараз. 


 Домашнє завдання

Виразно читати, переказувати твір, висловлювати свої думки; дібрати цитати для характеристики образу Мегі.


«ЧОРНИЛЬНЕ СЕРЦЕ» СКОРОЧЕНО

«Чорнильне серце — перша книга з «чорнильної» трилогії Корнелії Функе.

Мортимер (Мо), батько дванадцятирічної Меггі, володіє дивовижною здатністю: коли він читає вголос, герої книг оживають, причому в обмін на сторінки книги потрапляє хто-небудь з оточуючих.

Так одного разу в будинку Меггі з’явився запеклий лиходій з книги «Чорнильне серце» Капрікорн, його вірний слуга Баста, а також бродячий артист, пожирач вогню Вогнерукий, а замість них в казці виявилася мама Меггі Тереза.

Капрікорну припав до душі наш світ, і він вирішив знищити всі екземпляри книги зі своєю історією, крім одного, який ретельно охоронявся, щоб ніхто не зміг послати його назад, але щоб сам він міг змусити Мо, або кого-небудь іншого з таким же даром, вичитати йому його давнього друга — страшну Тінь, здатну лише вбивати.

Однак є принаймні дві людини, охочі дістати хоч який-небудь екземпляр історії — Мо, тому що він вірить, що в цій книзі живе його дружина, і Вогнерукий, тому що він безмежно сумує за своїм рідним світом. І цих двох, які не надто довіряють один одному, але які стали мимовільними союзниками, не зупиняють жодні перешкоди.

Меггі ж, не дивлячись на плачевний досвід батька, теж дуже хоче мати чудовий дар — вичитувати героїв книг, і то чи спадковість, чи то пристрасне бажання … насправді виявляється, що і вона має цей чудовий дар. Разом з Феноліо, автором книги «Чорнильне серце», вони втілюють в життя ідею Мо, роблять невеличкий відступ в історії, і позбавляються від страшних гостей з книги, а заодно Меггі знаходить маму.

Щаслива родина оселяється у своєї родички, бібліофілки Елінор, яка дає також притулок в своєму саду і всяким чарівним істотам, які вийшли з книги — феям, скляним фігуркам, … але в нашому світі залишилися ще й Баста, а також Сорока, мати Капрікорна, і ще невтішно ностальгуючий Вогнерукий, а Феноліо потрапив в створений ним же самим світ. Так що історія не закінчена


23.05.2022

Тема: Діана Вінн Джонс "Мандрівний замок Хаула". Образ Софії, світ її мрій, бажань, жахів.


Дорогі діти! Продовжуємо працювати над твором. Випишіть цитати до образу Софії та складіть план характеристики.


18.05.2022

Тема: Діана Вінн Джонс "Мандрівний замок Хаула". Поєднання елементів казки та детективу у творі.

Дорогі діти! Прочитайте твір у підручнику  с.258-265 , знайдіть у творі детективні і казкові елементи.


16.05.2022, 

Тема.  Айзек Азімов «Фах». Роздуми про майбутнє людини і людства. Образ Джорджа Плейтена. Проблема духовної реалізації людини.

Мета: ознайомити учнів з основними віхами життя та творчості письменника, визначити бачення автором освіти майбутнього в оповіданні «Фах»; показати своєрідність фантастичного жанру у творі, поєднання його з реальністю;

розвивати критичне мислення, вміння виділяти головне, навички виразного читання та уміння висловити своє розуміння прочитаного.

 

Добрий день, дорогі діти!

Кожен із вас хоча б один раз у своєму житті замислювався про те, якою буде його майбутня професія.

          У сучасному світі, на жаль, ми часто стикаємося з проблемою коли люди не вміють обрати професію, яка припала б їм до душі, приносила б радість. Причин такої ситуації є досить багато, але часто це трапляється через те, що людина не отримала необхідні знання.

Чи так вже важливо мати необхідний рівень знань для здобуття омріяної професії. Як ви вважаєте?

         Сучасний світ настільки мінливий, що ніхто не може сказати з упевненістю яким чином він буде розвиватися завтра. Є досить багато професій, які зникли або майже зникли сьогодні і є багато тих, які з’явилися порівняно недавно. Всіх нас, звичайно цікавить майбутнє, але яким воно буде для нас є великою загадкою. Хоча дехто з письменників у своїх творах прогнозує яким чином може розвиватися людства у майбутньому.

          З одним із таких письменників ми познайомимося на сьогоднішньому уроці.

Айзек Азімов народився 1920 року в містечку Петровичі під Смоленськом. Його сім’я виїхала до США, коли хлопчикові було три роки. Навчався в Нью-Йоркській школі. У 1929 році до рук йому потрапив один із випусків першого в світі журналу наукової фантастики, який заснував американський письменник Х. Гернсбек. Це й стало причиною захоплення подорожами у часі і просторі на все життя.

Невдовзі А. Азімов сам став писати науково-фантастичні оповідання. Перше з них «Космічна спіраль» не було надруковане, але це не засмутило письменника. Журнал  «Емейзінг сторіз» опублікував його повість «Покинуті на Весті».

Азімов наполегливо займався наукою. У 1941 році здобув знання магістра хімії, а з 1946 року почав читати лекції в Колумбійському університеті. В цей же час продовжує писати науково-фантастичні твори. В 1948 році здобув ступінь доктора наук та був запрошений до Гарвардського університету, де в 1955 році зайняв посаду професора. Мав 14 почесних наукових ступенів різних університетів світу. Як зізнавався письменник, він багато чого зміг досягти завдяки працелюбству, наполегливості та любові до свого фаху. До речі, Артур Кларк, відомий англійський фантаст, жартував щодо надзвичайної працездатності Азімова: « У нього 4 електричні машинки, і він може друкувати одразу чотири книги двома руками й двома ногами…»

Але всесвітню славу принесли йому саме науково-фантастичні твори. За своє життя А. Азімов створив їх аж понад 500! Цікаво, що автор оповідань про космічні подорожі сам боявся літати, тому численні міжнародні премії йому вручали прямо в квартирі. Він був домосідом, проте здійснив безліч уявних мандрівок у часі і просторі, вирвавшись за межі галактики, побував у таких віддалених світах, про які мільйони людей не сміють і думати. Найвідоміші його твори – цикл оповідань «Я, робот», романи «Кінець вічності», «Самі боги», « Стальні печери», «Оголене серце». У своїх творах він показує, як земляни почали заселяти інші планети, навчилися спілкуватись з неземними істотами. Застерігає людство від грандіозних космічних катастроф. Автор закликає до розвитку не лише науки і техніки, а й самої людини, щоб вона сама визначала свою долю. У своїх висловлюваннях Азімов підкреслював важливість наукової фантастики:« …я  впевнений, що наукова фантастика – це одна із ланок, яка допомагає об’єднати людство».

      Помер письменник у 1996 році у Нью-Йорку.

Отже, А.Азімов письменник – фантаст. А чи любите ви читати фантастичні твори? Чому? Які фантастичні твори ви прочитали.

Фантастика (з грецької – мистецтво уявляти) – специфічний метод художнього відтворення життя, в якому образ (об’єкт, світ, подія) побудований за принципом надприродного, незвичайного, нереального, хоча він і не виключає повністю елементів дійсності. Фантастичні образи цілком залежать від уяви автора і є засобом вираження його думок, ідей, прагнень.

Науково-фантастична література – один із різновидів фантастики, що виник на межі ХІХ-ХХ ст. в епоху науково-технічної революції, та відрізняється  вищим рівнем науковості і меншою часткою елементів казковості, чарівності. Головне тут – використання досягнень науки, поєднання наукової гіпотези і нестримної уяви автора.

Основні теми науково-фантастичної літератури:

-   існування паралельних світів;

-   рух людини в часі ( політ у майбутнє, повернення у минуле );

-   подорож до зірок, інших планет;

-   зустріч з істотами з інших світів, планет, які ставляться до землян вороже

  або по-дружньому;

-   вторгнення біологічних роботів на Землю тощо.

Основні риси наукової фантастики:

-   осмислення  протиріч розвитку науки і техніки та їх впливу на суспільство;

-   нереальність художнього світу, образів, ситуацій;

-   опис вигаданих науково-технічних відкриттів;

-   художній прогноз майбутнього людини та всієї земної цивілізації.

Ø Це цікаво!

          У 1964-му році, на Всесвітній виставці, знаменитий письменник-фантаст Айзек Азімов зробив прогноз розвитку технологій у 2014-му році. Передбачити майбутнє розвитку нашої цивілізації на 50 років вперед попросила фантаста газета The New York Times. Судячи з усього, багато що йому вдалося передбачити досить точно. А у нас з вами  вже є  можливість порівняти і оцінити точність передбачень Айзека Азімова.

 

Прочитайте  твір або прослухайте аудіо книгу за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=wIf6IXExao4


Домашнє завдання: запишіть виділене жирним шрифтом у зошити та вивчіть.








02.05.2022, 04.05.2022

Тема: Контрольна робота


Дорогі діти! Виконайте контрольну роботу та надішліть на перевірку. Контрольна робота складається з двох варіантів. Перший варіант виконуватимуть Колосюк Андрій, Вознюк Анатолій, Флоря Денис. Другий варіант - Скарбан Таміла, Бурлакова Вероніка, Кожухар Ярослав. Бажаю успіхів!


Контрольна робота з теми «Світова новела»

І варіант

1.     Справжнє прізвище О.Генрі

А) Портер

Б) Патер

В) Партер

Г) Поттер

2.     Ідея новели «Останній листок»...

А) мистецтво здатне творити дива

Б) уславлення дружби і товариськості

В) долання перешкод на шляху до мети

Г)жертовність і слід після себе

3.     Зі старезного плюща струсив листя

А) сильний грозовий дощ

Б) холодний подих осені

В) осінній безжальний вітер

Г) безсердечний містер Дощ

4.     «Кожна моя книжка - це заклик до змін,» - писав...

А) Р.Акутагава

Б) Г.Уеллс

В) О.Генрі

Г) Е.По

5. Новела – це… Назвати основні різновиди новел, навести приклади.

6. Розкрийте головну думку новели «Павутинка».

7. Яка головна проблема,  порушена Г.Уеллсом в новелі «Чарівна крамниця»?

8. Напишіть невеликий твір-роздум на тему: «Чи варто зберігати віру в дива протягом всього життя?»

 

Контрольна робота з теми «Світова новела»

ІІ варіант

1. У новелі «Чарівна крамниця» автор проголошує цінність...

А) дитинства

Б) родини

В) стриманості

Г) творчої уяви

2.Хто, за словами Г.Уеллса, шкріб нігтем зачаровану шибку крамниці?

А) зачарований хлопчик

Б) дивне маля

В) маленький егоїст

Г) крикливе дитя

3.У новелі «Павутинка» Р.Акутагави втілена ідея буддизму - ...

А) Справедливість

Б) Воля

В) Доброта

Г) Великодушність

4. «Павутинка» - новела...

А) морально-етична

Б) фантастично-гуманістична

В) філософсько-психологічна

Г) морально-фантастична

5. Новела – це… Назвати основні різновиди новел, навести приклади.

6. Розкрийте головну думку новели «Останній листок».

7. Пояснити метафору (павутинка), на якій побудована новела Р.Акутагави?

8. Напишіть невеликий твір-роздум на тему: «Чи справді ми маємо у своєму житті створити хоча б один шедевр?»

 



27.04.2022

Тема: РМ. Культурні паралелі в текстах новел  (біблійні мотиви в новелі «Дари волхвів» О.Генрі, зв’язок з японськими традиціями в новелі «Павутинка» Р.Акутагави).

 

 

Дорогі діти! Сьогодні урок розвитку мовлення. Спробуйте письмово розкрити суть теми нашого уроку. А розпочати свою думку можна так:

 

Нещодавно я прочитала новели "Дари Волхів" і "Павутинка".Вони обидві мені дуже сподобалися.У кожній з них піднімається вічне питання людства:добра і зла,любові і самопожертви.О.Генрі для своєї новели "Дари Волхвів" взяв більш біблійну назву ніж у новелі "Павутинка",хоча про неї там майже нічого не сказано…

 

Виконані роботи надсилайте на перевірку у вайбер або на пошту.

Бажаю успіху!

 







25.04.2022

 

Тема: Філософський зміст твору Р. Акутагава «Павутинка». Підтекст. Художні образи новели Будда і Кандата.

Мета: розкрити  філософський  зміст притчі, визначи­ти прихований повчальний зміст; розвивати навички усного та зв’язного мовлення, творчу уяву,  вміння доводити свою точку зору, висловлювати судження щодо моральної відповідальності за вчинки; розвивати потребу робити добро, не чекаючи на винагороду; формувати в учнів навички групової взаємодії та ефективного спілкування; прищеплювати учням толерантне ставлення до людей.

Дорогі діти!

  Сьогодні на уроці ми продовжуємо працювати над новелою японського прозаїка Акутагави «Павутинка».  Спробуємо розкрити філософський  зміст твору, охарактеризувати героїв новели і  з’ясувати:  у чому ж сенс людського буття і чому так важко робити вибір, коли стоїш на порозі випробування.

 

 

А для того, щоб перевірити, як ви знаєте зміст твору, я пропоную виконати завдання.

Знайдіть і виправте помилки. Правильні відповіді надсилайте у вайбер в особисті повідомлення.

1. Одного дня самотній Будда знічев’‎я походжав берегом річки Лотосів.

2. У раю був обід.

3. Той Кандата, великий імператор за життя грабував людей, підпалював їхні поля й учинив чимало інших добрих справ

4. Якось, мандруючи лісом, він побачив, як через дорогу повзе жучок.

5. Там, на дні пекла, у Крижаному озері борсався Кандата.

6. Вгледівши над головою павутинку, Кандата на радощах аж весело заспівав

7. А тим часом купки грішників видиралися з темряви над Кривавим озером.

8. І Кандата щосили закричав: «Гей, грішники, чіпляйтеся міцніше і лізьте швидше вгору!

9. Але тої ж миті павутинка зненацька полетіла вгору і Кандата, закрутившись дзиґою, швидко опинився в раю.

10. Обличчя Будди просвітліло і він пустився йти далі.

11. Мабуть, добродушним здався йому Кандата.

12. У раю бралося до вечора.


Інформація для допитливих. Цікаво знати!

Павук для японців (з позицій буддизму) - Великий Ткач, Творець світу, його центр; посередник між світами, простором і часом; символ мудрості; символ життя - пряде нитку Долі.

Павутина (з позицій буддизму) - символ сходження, підйому (синонімічні поняття - гора, хрест, драбина, дерево, ліана); нитка Доля, якою Великий Ткач (павук) прив’‎язує людей до павутини життя (минуле - теперішнє - майбутнє); символ скороминущості життя і плинності часу; спіраль, що уособлює собою творіння і розвиток.

Висновок: на відміну від християнства, в буддизмі навіть грішник має шанс на порятунок, завжди є надія припинити страждання. Цей шанс - справжнє диво (дивний збіг обставин, подій, ситуацій), дарунок долі, який випадає раз на віку, але в житті грішника має бути бодай одна добра справа.)

 

Перейдіть за посиланням та перегляньте відео

https://www.youtube.com/watch?v=cBVDcL5p6_s

https://www.youtube.com/watch?v=EQlx54RYEi0

Поміркуйте, від кого (чого) залежить моральний злет або падіння людини? Як митець вирішує проблему моральної відповідальності?

- Яким чином, за Р. Акутагавою, можна побачити справжнє обличчя людини?

Що нового додали японські аніматори до розуміння проблеми моральної справедливості і відповідальності? Який образ відсутній у творі, але є в аніме? Як це поглиблює конфлікт добра і зла?

 

Домашнє завдання: підготуватися до уроку розвитку мовлення, повторити тему біблійних мотивів в новелі «Дари волхвів» та її зв’язок з японськими традиціями в новелі «Павутинка».




Тема: Майстер японської новели Рюноске Акутагава. Втілення ідеї про моральну справедливість у новелі «Павутинка». Філософський зміст твору
Мета: ознайомити учнів з особливостями японської культури та художньої літератури на прикладі творчості Рюноске Акутагава; розкрити своєрідність сюжету та оповіді новели «Павутинка»; розкрити суть символічних образів у творі;  формувати навички аналізу літературного твору; розвивати образне, творче мислення,навички творчого переказу тексту,висловлення своїх міркувань з приводу прочитаного; сприяти вихованню відповідальності за свої вчинки, а також формуванню загальнолюдських моральних цінностей
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу

Дорогі діти! (Ознайомтеся уважно з поданим нижче матеріалом.)

     Кожен народ має свої звичаї, вірування, традиції. Цей народ особливий тим, що трепетно, з неймовірною любовю ставиться до природи, вважаючи себе її часткою. Свято квітучої сакури, першого снігу, вшанування осіннього місяця… Здогадалися, до якої країни ми сьогодні перенесемось? Так, це Японія, Країна вранішнього сонця. Сьогодні ми поговоримо про її самобутню культуру, літературу, релігію, познайомимося з талановитим класиком японської літератури, відомим своїми розповідями і новелами –
Рюноске Акутагава.

Ми вже знайомилися з культурою та літературною творчістю японських митців у попередніх класах. Давайте пригадаємо, що ми знаємо про Японію.

Японія – країна сонця, що сходить. Слово японія означає «світанок». Це країна, яка розміщена на багатьох островах. Велика частина всієї площі японських островів зайнята високими горами, які вкриті лісами. Найвища гора Японії – потухлий вулкан Фудзі (3776м). Ця гора вважається у японців священною. В Японії багато діючих вулканів, гарячих лікувальних джерел. Часто бувають землетруси, зазвичай несильні, але іноді, приблизно в 100 років, вони приносять катастрофічні наслідки.
   
Так, 11 березня 2011 біля берегів Японії стався землетрус силою більше 8 балів. Незабаром на береги Японії обрушилося потужне цунамі, висота хвиль якого в деяких місцях склала десять метрів. Велике затоплення призвело до відключення світла в мільйонах будинків, аварії на атомних станціях, зруйновані мости і естакади, обрушилися будівлі, затоплені автомобілі, судна. Припинили роботу промислові підприємства. Під час цієї стихії загинуло багато людей. Землетрус в Японії було визнано найбільш руйнівним в історії країни.
     Японія – одна із найбільших індустріальних країн світу з високорозвиненою промисловістю. Японці виробляють величезну кількість товарів, які продаються в усьому світі. Крім того країна займає перше місце у світі по вилову риби та продуктів моря.
 Культура Японії є унікальною. При цьому вона завжди сприймала досягнення інших цивілізацій, надаючи їм нових елементів, та вони поступово ставали складовою частиною японської традиції. Але при цьому Японія завжди зберігала своєрідність. Це проявляється в дбайливому, уважному ставленні до мистецтва, історії країни, її природи, традицій та особливостей побуту.
     Японія — батьківщина класичного, найконсервативнішого театру у світі — Кабукі.  До його трупи входять тільки чоловіки. Серед японців значно поширене мистецтво складання фігурок із паперу — оригамі.
     Одним із "найвідоміших й одночасно наймолодших видів японських бойових мистецтв (йому немає й 150 років) є дзюдо. Його прообразом уважається найдавніший вид бойового єдиноборства в обладунках. Сьогодні це олімпійський вид спорту.
      Із Японії до багатьох країн прийшло традиційне мистецтво аранжування квітів — ікебана. Дослівно це слово означає «квіти, які живуть». Частий елемент ікебани — хризантеми, оскільки ці квіти є символом Японії.
      Дуже цікавою є національна японська кухня. Вона ввібрала в себе масу інгредієнтів, синтезуючи їх, готують унікальні, неповторні Страви. У японців є такий вислів: «У кожній страві має бути щось із і гір і щось із моря».
 Японці багато працюють уже починаючи зі шкільних років. Закінчивши школу вони продовжують багато працювати, дотримуючись найсуворішої дисципліни й ніколи не відступаючи від норм ввічливості.
Правила поведінки вимагають од них на всі прохання чи накази відповідати згодою і негайно виконувати їх. Основні релігії місцевих жителів — синтоїзм і буддизм. Дивна віротерпимість японців і їхня здатність синтезувати віру привели до мирного співіснування синтоїзму з буддизмом, що з'явився пізніше. Багато жителів Країни вранішнього сонця вважають себе прихильниками обох релігій. У цьому разі синтоїзм «відповідає» за земне життя, а буддизм — за потойбічне. Так, якщо обряд одруження в основному здійснюють синтоїстські священики, то церемонія з нагоди похорону відбувається в буддистському храмі.
Ознайомтеся з біографією Рюноске Акутагави та занотуйте найважливіше у зошит.
    Акутагава
народився  1 березня 1892 – 24 липня 1927 в годину Дракона дня Дракона року Дракона, і тому його назвали Рюноске (перший ієрогліф означає «дракон»). Батьком майбутнього письменника був торговець молоком, який мав у власності пасовища на околиці Токіо. Мати належала до сімї Акутагава, в якій згодом виховувався знаменитий письменник, звідси і прізвище.
     Рюноске народився, коли батькові було сорок два роки, а матері – тридцять три. Оскільки в Японії вважається поганою ознакою, коли батькам новонародженого за тридцять років, батьки зробили вигляд, ніби хлопчика їм підкинули, і віддали його на виховання в будинок старшої сестри матері, яка хоч і була одружена, але дітей не мала.

     Рюноске навчався в токійській школі, був одним із кращих. Після школи навчався в коледжі, де вивчав англійську літературу. Продовжив навчання на англійському  відділенні Токійського університету. Заняття в університеті розчарували починаючого літератора – лекції виявилися нецікавими, і він перестав їх відвідувати, захопившись виданням журналу «Сінс». З 1916 року викладав англійську мову в Морському механічному училищі. Своїй майбутній дружині він писав,що люто ненавидить викладання: « Варто мені побачити обличчя учнів, як відразу ж охоплює туга, і тут вже нічого не поробиш. Але зате я моментально оживаю, коли переді мною папір, книги, перо і гарний тютюн.» Тим не менше це були найбільш плідні роки в його житті – за дев’ять місяців він створив близько двадцяти новел, есе та статей.
     Акутагава стає неперевершеним майстром короткого оповідання, традиції якого мають в Японії глибокі і давні корені. У творах письменника прослідковується проблема егоїзму як гостра проблема суспільства в цілому.
      Акутагава все життя страждав галюцинаціями і безсонням, це передалося у спадок від матері, яка тяжко хворіла. В 1927 році він пішов з життя.
Прочитайте новелу «Павутинка» у підручнику або за посиланням https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=611  або прослухайте за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=8ksEywY0Nyw та дайте відповіді на запитання

 

-  Яке враження справив на вас цей твір?

- Коли та де відбуваються події новели?

- Зверніть увагу на місця, де відбуваються події (Рай і пекло). Як називається цей художній прийом?

- Що може символізувати ранок

- Хто є головними героями притчі?
- Хто такий Будда

- Хто такий Кандата?

 Словникова робота

1. Шпиляста гора - гора в пеклі; 2. Річка  Сандзунокава - річка, яку грішники після смерті переходили, перш ніж попасти в пекло. 3.Словом "біоскоп" переведено японське слово; це коробка, в один кінець вузької частини якої вставлялись картинки, що оберталися на стрижні; в другому кінці коробки було віконце, в яке дивились на  картинки, що рухались (ми це називаємо  калейдоскопом) 4. Рі - міра довжини, дорівнює 3,9 км

 

На завершення нашого уроку мені хочеться сказати такі слова:

І в буддистських творах (зокрема  в новелі «Павутинка»), і в біблійних притчах проголошуються загальнолюдські моральні цінності: доброта, милосердя, допомога ближньому. Не можна врятуватись, отримати прощення, не рятуючи, прощаючи інших. Господь кожному дає шанс, важливо не знехтувати ним.

  Домашнє завдання. Скласти сенкан зі слів Рай, пекло.

Дати письмово  відповідь на запитання: Які образи – символи зустрічаються у творі? Поясніть їхню символіку

Виконані роботи надсилаємо мені у Вайбер в особисті повідомлення або на електронну пошту оksana.zaika@ukr.net до 25.04.2022 року. Бажаю успіхів! Якщо виникатимуть питання звертайтеся, все поясню.

 

 

 

 



Комментариев нет:

Отправить комментарий

Дистанційне навчання Дорогі діти! На період карантину переходимо на дистанційну форму навчання