Зарубіжна література 7 клас

Виконані завдання надсилайте на мою електронну адресу оksana.zaika@ukr.net або у Viber



10.02.2021

Тема уроку: Вірші зарубіжних поетів про дружбу і кохання.

Роберт Бернс. «Любов».

Генріх Гейне. «Коли настав чудовий май…».

 

Почнемо свою роботу з вивчення творчості Р. Бернса (1759 – 1796).

Роберт Бернс – видатний шотландський поет. Його поезія нікого не залишає байдужим. Він писав прості і гарні пісні, які співали по всій Шотландії. Він був чудовим ліричним поетом, але  міг писати гумористичні й сатиричні вірші, оспівував вірне кохання, дружбу і свою маленьку Шотландію. «У мене не було бажання стати поетом, поки кохання не охопило всього мене, а потім уже прийшли Вірші і Пісні, вони стали тією безпосередньою мовою, якою говорило моє серце», - так говорив про себе Роберт Бернс 1783 року.

Поет присвячував вірші багатьом жінкам. І в кожному з них він загострював увагу на  сором’язливості, ніжності, відданості, шляхетності.

У 1785 році Бернс полюбив Джину Армор (1765 – 1854), дочку заможного підрядчика. Бернс видав їй письмове «зобов’язання» - документ, який по шотландському праву засвідчував фактичний, хоч і незаконний шлюб. Багаті батьки коханої перешкодили їхньому шлюбові. Батько Джин порвав «зобов’язання» і відмовився взяти поета зятем. Навіть коли кохана народила Бернсу двійню, це не розчулило серце батьків Джин і діти росли без батька.

І лише коли Бернс став знаменитим на всю Шотландію поетом, він зміг поєднатися зі своєю родиною. Роберт і Джин зуміли пронести своє кохання крізь усі складнощі життя. Своїми іменами – Роберт і Джин – вони назвали близнюків, що народилися першими. А в день смерті Бернса  народився їх п’ятий син, і тому Джин не змогла провести чоловіка в останній путь.

Рідний брат Роберта, покидаючи будинок вдови, дав Джин у борг 1 шилінг, тому що в домі зовсім не було грошей. І лише допомога друзів (зокрема Вальтера Скотта) врятувала родину від злиднів. І коли через декілька років король призначив пенсію вдові Бернса, Джин відмовилася від неї. А світ і зараз захоплюється прекрасними рядками про їхнє кохання.

Творчість Бернса високо цінували Іван Франко, Леся Українка, Павло Грабовський, Микола Лукаш, а Шевченко називав його «поетом народним і великим».

Ми будемо читати вірш Р. Бернса «Любов», присвяченого його коханій Джин.

РОБОТА НАД ТЕКСТОМ

а) Читання мовою оригіналу, дослівний переклад.

б) Читання в пер. М. Лукаша, В. Мисика. Порівняння з оригіналом.

Моя кохана — пишна рожа,

Краса весняних днів;

Моя кохана — мелодійний,

Приємно-зграйний спів.

Яка краса твоя безмежна,

Така й любов моя;

Тебе любитиму я, поки

Всі висохнуть моря.

І висохнуть моря, кохана,

Й розтопиться граніт;

Тебе любитиму я, поки

Не западеться світ.

Прощай, прощай, моя кохана,

Я йду, я йду звідсіль!

Та знову я прийду, кохана,

Й за десять тисяч миль!

(Переклад Василя Мисика)

 Моя любов — рожевий квіт

В весінньому саду,

Моя любов — веселий спів,

Що з ним я в світ іду.

О, як тебе кохаю я,

Єдиная моя!

Тому коханню не зміліть,

Хоч висхнуть всі моря.

Нехай посхнуть усі моря,

Потануть брили скал,

А ти навік любов моя, —

Аж згасне сонця пал.

Прощай, прощай, мій рідний край,

Прощай, моя любов,

Та де б не був я, мила, знай —

Прийду до тебе знов!

(Переклад Миколи Лукаша)

ТВОРЧІСТЬ ГЕНРІХА ГЕЙНЕ (1797 – 1856)

«Без любові немає щастя, без щастя немає життя». Така життєва позиція геніального німецького поета Г. Гейне.

 Поет народився 13 грудня 1797 року в м. Дюссельдорфі (Німеччина). Його сім’я завжди відчувала матеріальну скруту, тому юнака відправили до м. Гамбург, де він навчався комерційної справи у свого багатого дядька – Соломона Гейне. Генріх відповідав за листування, а у вільний час писав вірші.

Першим поштовхом до їх написання стало його нещасливе кохання до кузини Амалії (старшої дочки дядька Соломона). Вона була дуже привабливою дівчиною, але зростала в атмосфері, де найбільше цінували гроші, кар’єру і спадок. Амалія мріяла про шлюб з багатим чоловіком, який би зміг забезпечити їй заможне життя. Тому щирі почуття юнака не знайшли відповіді. Дівчина згодом вийшла заміж за багатого аристократа, а Гейне став відомим поетом, талант якого розквітнув під впливом кохання.

Кохання і душевні страждання – основна тема ранньої лірики Гейне, зокрема його збірки «Книга пісень» (1817 – 1827).

До цієї збірки увійшов і вірш «Коли настав чудовий май», перекладений Лесею Українкою в 1890 році.

Переживання ліричного героя виходять далеко за межі біографії митця. У вірші йдеться про високе почуття кохання, що надає життя людському серцю.

РОБОТА НАД ТЕКСТОМ

а) Читання вірша мовою оригіналу.

б) Читання вірша у пер. Лесі Українки.

в) Читання вірша у пер. Леоніда Первомайського.

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Вивчити напам’ять  вірш про кохання (на вибір)

 

 

22.01.2021 року

Тема: Уславлення ліцейської дружби й вірності ідеалам у вірші «19 жовтня 1825 року». Авторські спогади й роздуми у творі.

Кажуть, що шкільні роки — незабутня пора, а шкільна дружба — найміцніша. Так це чи ні, ви зможете оцінити не тепер, а тільки на відстані років. Для великого російського поета Олександра Сергійовича Пушкіна, із яким ми познайомимося ближче на цьому уроці навчання в Ліцеї стало найсвітлішими роками, сповненими творчості, дружби, душевної гармонії

Своїм друзям Пушкін присвятив багато віршів, а особливий серед них — «19 жовтня 1825 року». 19 жовтня 1811 року — день відкриття Ліцею, і всі ліцеїсти вважали його своїм святом. Після закінчення Ліцею (1817) поет уже знаходився в засланні, у Михайлівському, і не зміг побувати на традиційній зустрічі випускників, створив це «послання» для них.

Заповніть в зошиті таблицю. Імена яких ліцейських друзів згадує О.Пушкін у вірші? Які слова і вирази зустрічаються у вірші, коли автор згадує ліцейських друзів?

Прізвища ліцейських друзів

Цитати з тексту

 

 

 

 

 

 

 

2.Виконайте невеличку самостійну роботу письмово в зошиті.(Пишемо лише номер завдання і відповідь).

1.Укажи, кому О.Пушкін присвятив свій вірш «19 жовтня»: а) коханій; б) матері;

в) друзям; г) синові.

2. Укажи подію, що припадала на 19 жовтня, яку щорічно святкував О.Пушкін: а) закінчення ліцею; б) заснування ліцею; в)день народження; г) іменини.

3. Укажи автора поетичного рядка «Служіння муз не терпить суєти»: а) Р.Бернс;

б) Г.Гейне; в) О.Пушкін; г) Б.Окуджава.

4. Укажи прізвище німецького поета, якого згадує О.Пушкін у творі «19 жовтня»:

а) Й.В.Гете; б) Ф.Шиллер; в) Г.Гейне; г) Е.Т.Гофман.

5. Укажи назву села або міста, де знаходився О.Пушкін, коли створив вірш «19 жовтня»: а) Петербург; б) Одеса; в) Михайловське; г) Царське Село; д) Миколаїв.

6. О.Пушкіна ліцеїсти називали Француз за те, що він а) виписував одяг із Франції; б) приїхав із Франції; в) досконало знав французьку мову; г) його предки походили з давнього французького роду.

 

Домашнє завдання: прочитати повість О.Гріна «Пурпурові вітрила»

20.01.2021

Тема:Олександр Сергійович Пушкін. Дитинство та юність О.С.Пушкіна. «19 жовтня 1825 року»

 

1.     Ознайомтеся з біографією письменника та складіть в зошит хронологічну таблицю.

6 червня 1799 року у Москві на Німецькій вулиці у відставного майора Сергія Львовича Пушкіна та дружини його Надії Осипівни народився син Олександр. Рід Пушкіних належав до старовинного дворянського роду, що брав свій початок у XIII столітті й був тісно пов’язаний з історією становлення Російської держави. Так, його бабуся походила з роду Ржевських, відомого ще з часів Київської Русі. А мати, Надія Осипівна, була онукою Абрама Петровича Ганнібала, хрещеника й вихованця Петра I, «арапа Петра Великого». Зазначимо, що поет завжди цікавився своїм родоводом і з гордістю писав: «Ім’я предків моїх зустрічається щохвилини в російській історії». Батько поета був високоосвіченою людиною: досконало знав французьку мову, мав велику бібліотеку, знав напам’ять безліч поезій та умів їх гарно декламувати, сам писав вірші, любив театр, музику.

Дитинство поета пройшло у Москві та Захаровому, у маєтку бабусі Марії Олександрівни Ганнібал. Саме їй та няньці Орині Родіонівні маленький Олександр зобов’язаний першими яскравими враженнями від російських народних казок, за ними він навчився і російської грамоти. Влітку 1811 року дванадцятирічного Олександра віддали до Царськосельського Ліцею – закритого навчального закладу для дітей дворян, яких мали виховувати для державної служби. Того року прийняли лише тридцять учнів, яким у майбутньому судилося стати гордістю Російської імперії. Юний ліцеїст вільно володів французькою мовою, тому його всі називали «Француз». У роки навчання в Ліцеї Пушкін знайшов справжніх друзів: І. Пущина,

В. Кюхельбекера, А. Дельвіга, К. Данзаса, І. Малиновського, М. Яковлєва та інших. Дружба з ними тривала протягом усього життя поета. У день випуску всі вони поклялися у вічній дружбі, обмінялися чавунними обручками і вирішили зустрічатися щороку 19 жовтня.

У Ліцеї Пушкін почав писати вірші. Перший його вірш був опублікований 1814 року і називався «К другу стихотворцу». Юний автор намагався приховати своє прізвище і тому підписався«Н. К. Ш. П.» (якщо читати справа наліво, то вийде прізвище Пушкін без голосних). Взагалі, поезія ліцейського періоду вражає своєю життєрадісністю, прославленням радощів життя, кохання, дружби.

14 грудня 1825 р. у Петербурзі на Сенатській площі відбулося повстання декабристів, серед яких було багато друзів та знайомих О. Пушкіна. Найактивніших із них було повішено, інших – відправлено на двадцятип’ятирічне заслання до Сибіру. На знак їхньої підтримки поет пише вірш «У глибині сибірських руд…», який передає до Сибіру за допомогою

М. Волконської, що їхала до свого засланого чоловіка. Новий цар Микола I викликав О. Пушкіна до Москви, неначебто вибачивши йому і прагнучи зробити поета покірним, привернути його на свій бік. До кінця життя Пушкіна цар був його цензором, за ним увесь час слідкувало III жандармське відділення на чолі з Бенкендорфом. Проте поет залишився вірним своїм переконанням.

Січень 1837 року приніс у дім Пушкіних непоправиму втрату: на дуелі було поранено Пушкіна. Через декілька днів він помер. Його смерть стала трагедією не тільки для літератури, а й для всієї Росії. Горе й обурення всього народу висловив тоді ще нікому не відомий М. Лермонтов у вірші «Смерть поета». Поховано О. Пушкіна у Святогорському монастирі на Псковщині, поруч із могилами його предків.

2.     Про вірш «19 жовтня 1825 року»

Тема дружби у творчості Пушкіна займає значне місце. Дружба була поняттям священним і особливо значущим, винесеним поетом з Ліцею. Саме там виховувалися почуття товариства, відданість друзям, братнім зв’язкам. Ліцеїстів об’єднували вільність думки, любов до мистецтва. І надалі Пушкін буде віддавати перевагу коло друзів світському суспільству.

Протягом усього життя поет пише вірші, присвячені друзям: «Дельвігу» (1817), «Чаадаєву» (1818, 1821), «Пущину» (1817), «Друзям» (1822). Найперші твори на цю тему були написані в ліцейський період.

Особливе місце в ліриці Пушкіна займають вірші, присвячені дню відкриття Ліцею, який став для поета, та й для багатьох інших вихованців, місцем, згуртувати їх на все життя. І цій даті поет присвятив не одну поезію. Мабуть, найвідоміший вірш – це «19 жовтня» (1825).

Він було написаний під час заслання до Михайлівського, в період розлуки з тими, хто був дорогий автору, в період самотності. Туга в’янучої природи гармонує з внутрішнім станом Пушкіна. Але автор не відчуває себе всіма покинутим: «Я п’ю один; і на берегах Неви мене друзі сьогодні іменують…» Зв’язок з друзями настільки міцний, що виявляється вище політики, вище державних заборон.

Наперекір волі царя ліцеїсти продовжують зустрічатися. «Поета будинок опальний, проте Пущин мій, ти перший відвідав…»; «І ти прийшов, син ліні натхненний, о Дельвіг мій …»; «Ми зустрілися і братськи обнялися…» – пише Пушкін у зверненні до Горчакова.

Дружба рятує його від «мереж долі суворою», допомагає подолати болісність заслання і дарує надію на зустріч у майбутньому:

Друзі підтримували поета у важкі часи конфліктів з владою, але от прийшла пора самому Пушкіну у черговий раз виказати підтвердження своєї відданості.

Звичайно ж, мова йде про взаємини поета з декабристами і про вірш «У глибині сибірських руд…». У цьому посланні – наче відповідь, подяка Пушкіна і одночасно допомога; віра в друзів і моральна підтримка; згода з ними, визнання їх правоти.

Незвичайний внутрішній зв’язок завжди об’єднував ліцеїстів. Ця нитка не обривалася ніколи. Така братерська дружба не раз допомагала справлятися з життєвими труднощами і надихала поета на створення чудових віршів, які по праву займають особливе місце в російській літературі.

3.     Прочитайте виразно вірш.

4.     Вірш мовою оригіналу (для бажаючих)

19 октября

Роняет лес багряный свой убор,

Сребрит мороз увянувшее поле,

Проглянет день как будто поневоле

И скроется за край окружных гор.

Пылай, камин, в моей пустынной келье;

А ты, вино, осенней стужи друг,

Пролей мне в грудь отрадное похмелье,

Минутное забвенье горьких мук.

Печален я: со мною друга нет,

С кем долгую запил бы я разлуку,

Кому бы мог пожать от сердца руку

И пожелать веселых много лет.

Я пью один; вотще воображенье

Вокруг меня товарищей зовет;

Знакомое не слышно приближенье,

И милого душа моя не ждет.

Я пью один, и на брегах Невы

Меня друзья сегодня именуют...

Но многие ль и там из вас пируют?

Еще кого не досчитались вы?

Кто изменил пленительной привычке?

Кого от вас увлек холодный свет?

ей глас умолк на братской перекличке?

Кто не пришел? Кого меж вами нет?

Он не пришел, кудрявый наш певец,

С огнем в очах, с гитарой сладкогласной:

Под миртами Италии прекрасной

Он тихо спит, и дружеский резец

Не начертал над русскою могилой

Слов несколько на языке родном,

Чтоб некогда нашел привет унылый

Сын севера, бродя в краю чужом.

Сидишь ли ты в кругу своих друзей,

Чужих небес любовник беспокойный?

Иль снова ты проходишь тропик знойный

И вечный лед полунощных морей?

Счастливый путь!.. С лицейского порога

Ты на корабль перешагнул шутя,

И с той поры в морях твоя дорога,

О волн и бурь любимое дитя!

 Ты сохранил в блуждающей судьбе

Прекрасных лет первоначальны нравы:

Лицейский шум, лицейские забавы

Средь бурных волн мечталися тебе;

Ты простирал из-за моря нам руку,

Ты нас одних в младой душе носил

И повторял: «На долгую разлуку

Нас тайный рок, быть может, осудил!»

Друзья мои, прекрасен наш союз!

Он как душа неразделим и вечен —

Неколебим, свободен и беспечен

Срастался он под сенью дружных муз.

Куда бы нас ни бросила судьбина,

И счастие куда б ни повело,

Всё те же мы: нам целый мир чужбина;

Отечество нам Царское Село.

Из края в край преследуем грозой,

Запутанный в сетях судьбы суровой,

Я с трепетом на лоно дружбы новой,

Устав, приник ласкающей главой...

С мольбой моей печальной и мятежной,

С доверчивой надеждой первых лет,

Друзьям иным душой предался нежной;

Но горек был небратский их привет.

И ныне здесь, в забытой сей глуши,

В обители пустынных вьюг и хлада,

Мне сладкая готовилась отрада:

Троих из вас, друзей моей души,

Здесь обнял я. Поэта дом опальный,

О Пущин мой, ты первый посетил;

Ты усладил изгнанья день печальный,

Ты в день его лицея превратил.

Ты, Горчаков, счастливец с первых дней,

Хвала тебе — фортуны блеск холодный

Не изменил души твоей свободной:

Все тот же ты для чести и друзей.

Нам разный путь судьбой назначен строгой;

Ступая в жизнь, мы быстро разошлись:

Но невзначай проселочной дорогой

Мы встретились и братски обнялись.

Когда постиг меня судьбины гнев,

Для всех чужой, как сирота бездомный,

Под бурею главой поник я томной

И ждал тебя, вещун пермесских дев,

И ты пришел, сын лени вдохновенный,

О Дельвиг мой: твой голос пробудил

Сердечный жар, так долго усыпленный,

И бодро я судьбу благословил.

С младенчества дух песен в нас горел,

И дивное волненье мы познали;

С младенчества две музы к нам летали,

И сладок был их лаской наш удел:

Но я любил уже рукоплесканья,

Ты, гордый, пел для муз и для души;

Свой дар как жизнь я тратил без вниманья,

Ты гений свой воспитывал в тиши.

Служенье муз не терпит суеты;

Прекрасное должно быть величаво:

Но юность нам советует лукаво,

И шумные нас радуют мечты...

Опомнимся — но поздно! и уныло

Глядим назад, следов не видя там.

Скажи, Вильгельм, не то ль и с нами было,

Мой брат родной по музе, по судьбам?

Пора, пора! душевных наших мук

Не стоит мир; оставим заблужденья!

Сокроем жизнь под сень уединенья!

Я жду тебя, мой запоздалый друг —

Приди; огнем волшебного рассказа

Сердечные преданья оживи;

Поговорим о бурных днях Кавказа,

О Шиллере, о славе, о любви.

Пора и мне... пируйте, о друзья!

Предчувствую отрадное свиданье;

Запомните ж поэта предсказанье:

Промчится год, и с вами снова я,

Исполнится завет моих мечтаний;

Промчится год, и я явлюся к вам!

О сколько слез и сколько восклицаний,

И сколько чаш, подъятых к небесам!

И первую полней, друзья, полней!

И всю до дна в честь нашего союза!

Благослови, ликующая муза,

Благослови: да здравствует лицей!

Наставникам, хранившим юность нашу,

Всем честию, и мертвым и живым,

К устам подъяв признательную чашу,

Не помня зла, за благо воздадим.

Полней, полней! и, сердцем возгоря,

Опять до дна, до капли выпивайте!

Но за кого? о други, угадайте...

Ура, наш царь! так! выпьем за царя.

Он человек! им властвует мгновенье.

Он раб молвы, сомнений и страстей;

Простим ему неправое гоненье:

Он взял Париж, он основал лицей.

Пируйте же, пока еще мы тут!

Увы, наш круг час от часу редеет;

Кто в гробе спит, кто, дальный, сиротеет;

Судьба глядит, мы вянем; дни бегут;

Невидимо склоняясь и хладея,

Мы близимся к началу своему...

Кому <ж> из нас под старость день лицея

Торжествовать придется одному?

Несчастный друг! средь новых поколений

Докучный гость и лишний, и чужой,

Он вспомнит нас и дни соединений,

Закрыв глаза дрожащею рукой...

Пускай же он с отрадой хоть печальной

Тогда сей день за чашей проведет,

Как ныне я, затворник ваш опальный,

Его провел без горя и забот.

 

Домашнє завдання: виразно читати та аналізувати поезію.

 

 

 

15.01.2021 року

Увага! Контрольну роботу виконуємо на уроці і відразу ж присилаємо на перевірку.

Тема: Контрольна робота №3. Духовне випробування людини.

1.    Під час Другої світової війни Джеймс Олдрідж був:

А) військовим льотчиком;         Б) військовим кореспондентом;

В) студентом Оксфордського університету;           Г) оператором. 

2.    За фахом Бен був:

А) аквалангістом;    Б) льотчиком;    В) лікарем;    Г) військовим.

3.    Чому Бен узявся за підводну зйомку?

А) щоб заробити на життя;    Б) щоб змінити професію;

В) йому подобалося плавати під водою;     Г) щоб придбати новий дім.

4.Укажіть, що Бен відчуває до сина під час польоту.

А) повагу;   Б) любов;   В) роздратування;   Г) злість;   Д) ніжність.

5.    Після сутички з акулами найстрашнішим було те, що:

А) Бен втратив дорогу французьку камеру;

Б) Деві міг залишитись сам і його могли не знайти;

В) літак не зміг летіти;      Г) Деві не зміг  вибратися на берег.

6.    Що Деві довелося робити самому?

А) вести літак;     Б) готувати їжу;

В) знімати на камеру акул;     Г) ремонтувати літак.

7.    Укажіть, завдяки чому Деві вдалося повести літак за правильним маршрутом.

А) карті; Б) досвіду; В) компасу; Г) інтуїції; Д) підказці батька.

8.    Чим закінчується зустріч двох воїнів (за твором Р.Кіплінга «Балада про Схід і Захід»?

А) битвою;   Б) примиренням;   В) втечею одного з воїнів;   Г) загибеллю героїв.

9.    Продовжіть твердження: «У вірші «Якщо…» Р. Кіплінг закликає сина …».

А) боротися за справедливість;    Б) вірити в добро;

В) мріяти про щасливе майбутнє;    Г) за будь-яких обставин залишатися моральною людиною.

10.  У творі Дж.Р.Кіплінга Полковничий син зазнав поразки, тому що

А) Камаль підстрелив його коня                             Б) потрапив у засідку в проваллі

В) його кінь спіткнувся і впав у гірський потік    Г) витратив усі набої

11. Випишіть ті словосполучення, що характеризують ставлення Бена до сина після сутички з акулою:

Хлопчик його дратував; забував про присутність сина; обережно і терпляче пояснює; «теплішав душею»; чужі один одному; говорив із сином різко; знаходить слова, які не ображають Деві; «намацував шлях до серця хлопчика».

12. Установити відповідність між письменниками та назвами їхніх творів:

А Ф. Шиллер                     1 «Останній дюйм»

Б Р.Л.Стівенсон                2 «Балада про Схід і Захід»

В Дж.Р.Кіплінг                   3 «Рукавичка»

Г Дж.Олдрідж                    4 «Світязь»

                          5  «Вересовий трунок»

13. Відтворіть ланцюжок подій, проставивши правильну нумерацію.

А.Страх Деві

Б. Зйомки під водою

В. Самостійний політ Деві

Г. Акуляча бухта

Д. Допомога пораненому батькові

Е. Сутичка Бена з акулою

Є.Зустріч у лікарні                                                

14. Дайте розгорнуту відповідь на питання «Які риси характеру потрібно виховувати у собі, щоб стати справжньою Людиною?» (за прочитаними творами).                                    

 

13.01.2021 року

Тема: Проблема духовного випробування людини та її моральної стійкості у вірші Р.Кіплінга «Якщо…». Сюжет і композиція вірша. Художні особливості твору, його провідна ідея (людина повинна залишатися собою у різних життєвих випробуваннях, зберігати вірність моральним принципам).

1.     Прослухайте виразне читання вірша «Якщо…» за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=zppNyH3Npgc

2.     Прочитайте вірш «Якщо…» на с136.

3.     Зробіть запис у зошит:

Тема: звертання-заповіт ліричного героя до сина.

Ідея: возвеличення сили людського духу, спроможної витримати всі випробування на життєвому шляху.

Основна думка: людина повинна залишатися собою у різних життєвих випробуваннях, зберігати вірність моральним принципам.

Жанр: філософська лірика.

 

Домашнє завдання: вивчити напамять вірш. Здавати після локдауну.

 

29.12.2020

Тема: Редьярд Кіплінг. Протистояння і примирення Сходу й Заходу в «Баладі про Схід і Захід». Антитези у творі. Ідеї миру і дружби. Динаміка образів головних героїв (Камаль, Полковничий син).

 

Життя і творчість Р Кіплінга вражають своєю насиченістю і жахливими протиріччями. Вони припали на час, коли християнські чесноти - любов і милосердя - підім’‎яла під себе міждержавна жорстокість, ненаситність та загарбницька політика.

У душі Редьярда Кіплінга одночасно жили Захід і Схід, які, за його ж власними словами, «з місць не зійдуть, поки не стане Небо з Землею на страшний Господній суд».

Майбутній письменник народився і провів раннє дитинство у колонізованій англійцями Індії, одержав освіту у школі та у військовому коледжі в Англії, де його виховували як «будівничого імперії». Будучи залюбленим у життя та побут індусів і їхню країну, вражаючи співвітчизників історіями про екзотичні, незвідані землі, він став «пророком британського імперіалізму». Його ідеї були досить прості: «Імперія вище всього, англосакси покликані нести світло цивілізації іншим народам, борг англійця - беззавітно служити батьківщині». Все життя прославляв колоніальну політику і навіть втратив єдиного сина, віддавши його на війну. Патріотичні вірші Кіплінга були гарно написані, вони підтримували бойовий дух британських солдатів, які, воюючи за те, що їм не належить, проливали чужу кров.

Прочитайте баладу на сторінках 133-135. Дайте усно відповіді на запитання на сторінці 135.

Перейдіть  за посиланням та ознайомтеся з поданою інформацією.https://dovidka.biz.ua/balada-pro-shid-i-zahid-analiz/


23.12.2020 року

Тема: Символічність назви оповідання. Утвердження сімейних цінностей.

1.     Прочитайте поданий нижче матеріал.

Герої оповідання дуже самотні. І цей стан викликає у них депресію.

Самотній Бен, у 43 роки він припинив літати, втратив будь-яку надію знайти пристойну роботу. Від нього пішла дружина. .Він залишився віч-на-віч зі своїми проблемами.

Мати деві, Джоанна, що повернулася додому на Ліннен-стріт у місто Кембридж, штат Массачусетс, хоча й живе так, як вона бажає, навряд чи дуже щаслива, її абсолютно не цікавить син.

Самотній Деві, якому було найважче, адже він ще дитина. А будь-яка дитина не може почуватися нормально без батьківського піклування, материнської ласки, спокою в домі.

– Чи згодні ви з тим, що непорозуміння у взаєминах батьків і дітей залежать від кожного з них?

– Як уникати таких проблем у спілкуванні?

– Назвіть проблеми, які порушуються у творі.

– Яка головна думка оповідання?

– Чому твір називається “Останній дюйм”?

 

Домашнє завдання:

Дібрати цитати, що характеризують батька й сина.

Скласти декілька порад Бену і Деві, дотримуючись яких, вони зможуть налагодити свої стосунки*.


Урок зарубіжної літератури у 7 класі, дата проведення 20.05.2020 року.

Тема:Повторення та узагальнення вивченого матеріалу

Конкурс №1. Бліц-турнір
Обрати правильний варіант відповіді. За кожну правильну відповідь-1 бал.
1) Билини – це…
 а)фантастичні розповіді;
б)жанр руського фольклору;
в)розповіді про подвиги героїв?
2)Ілля Муромець - це...
 а)розбійник;
б)київський князь;
в)богатир?
3)Балада «Вільшаний король» належить...
а)Й.В. Гете;
б)А. Міцкевичу;
в)Р.Л. Стівенсону?
3)Який твір написав Фрідріх Шіллер:
а) «Рукавичка»;
б) «Балада прикмет»;
в) «Вільшаний король»?
4)Визначте жанр твору «Ілля Муромець і Соловей -розбійник»:
а)літературна балада;
б)фольклорна балада;
в)давньоруська билина?
5)  Як називалася перша країна, до якої потрапив Гуллівер?
а) Блефуску;              
б) Бробдінгнег;                
в) Ліліпутія?                  
6) На якій рослині рахувала листя хвора Джонсі («Останній листок»)?
а) на березі;                 
б) на клені;                     
в) на плющі.
7) Що довелося робити хлопчикові Деві, щоб урятувати батька («Останній дюйм»)?
а) відбиватися від акул;                               
б) самостійно керувати літаком;                              
в) шукати воду.
 8) Коли автор зустрівся зі своїм героєм («Доля людини»)?
а) перед Великою Вітчизняною війною;                    
б) під час Великою Вітчизняною війни;
в) після Великою Вітчизняною війни.
Конкурс № 2. Портретна галерея.
Впізнати за портретом героя, з якого твору, автора. Правильна відповідь -  1бал.

1) «Гарненький, з пружним і дебелим тільцем, [Роб], як тільки зіп’явся на ноги, одразу й понад усе уподобав блукати з батьком по лісу. А коли змужніла його рука, він навчився спритно натягати лук і пускати несхибну стрілу.»
2) «На зріст він майже на цілий мій ніготь вищий за всіх своїх придворних, і вже цього досить, щоб викликати шанобливий трепет. Риси його обличчя тверді й мужні, губи австрійські, ніс орлиний, шкіра оливково-смаглява, постать струнка, тулуб, руки та ноги пропорційні, рухи зграбні, постава велична. Він не такий уже молодий – йому двадцять вісім років і дев’ять місяців, - править щось із сім років – щасливо й здебільшого переможно.
3) « Лицарі й дами глядять на нього,
А він,спокійний, назад іде –
І гомін безмежний навколо росте
На честь його перемоги.»
4)«…був художником і жив на першому поверсі під ними. Йому вже перевалило за шістдесят, і борода в нього, як у скульптури Мікеланджело «Мойсей», кільцями спускалася з його голови сатира на тіло карлика. У мистецтві … був невдахою. Сорок років тримав він у руках пензель, але й на крок не наблизився до своєї Музи , щоб хоч торкнутися краю мантії. Він весь час збирався створити шедевр, але навіть не почав над ним роботи…»

5) «незабаром я побачив, як з-за крайніх хутірських дворів вийшов на дорогу чоловік. Він вів за руку маленького хлопчика, як на зріст – не більше п’яти-шести років. Вони стомлено чвалали до переправи, але порівнявшись з машиною, звернули до мене. Високий, сутулий чоловік… Він  поклав на коліна великі темні руки, згорбився. Я глянув на нього збоку, і мені стало якось моторошно...  Ви бачили коли-небудь очі, немов присипані попелом, повні такої невиводної смертної туги, що в них несила дивитись? Отакі очі були у мого випадкового співбесідника.

Конкурс №3 « Четверте зайве »
Знайти «зайвого» героя. За кожну правильну відповідь - 1 бал.
1) Князь Олег, Ілля Муромець, Соловій-розбійник, князь Володимир.
3) Айвенго, Ребекка, Седрік Сакс, Делорж.
3) Тарас Бульба, Остап, Богдан Хмельницький, Андрій.
4) Шерлок Холмс, Беррімор, сер Генрі, Берман.

Конкурс № 4 « Заморочки з бочки »
Зашифровані   прізвища   авторів. Їх   потрібно   розшифрувати. Правильна відповідь - 1 бал.
1) Долдждір
2) Вікмецич
3) Нішупк
4) Гіпкілн
 Завдання виконати до 25.05.2020 року.




Урок зарубіжної літератури у 7 класі, дата проведення 19.05.2020 року.

Тема: Позакласне читання. А.Гавальда «35 кіло надії»



1.     Одна із найяскравіших та талановитих представниць французької прози - письменниця Анна Гавальда. Їй провокують славу нової Франсуази  Саган. Письменницю вважають "головною французькою літературною сенсацією".
Популярність Анні Гавальді принесли твори "Просто разом", "Я її кохав, Я його кохала", "Розрадить партія гри в петанк", "35 кіло надії". Вже з 1999 року вона стає однією із найпопулярніших  авторів світу. Її називають зіркою французької словесності та літературним феноменом. Її книжки перекладаються на десятки мов, відмічені цілим сузір’ям премій, по ній ставлять спектаклі та знімають фільми.

2.     Порівняльний   аналіз: «Щастя» і «Драма» в житті Грегуара? Чого ж більше? (Продовжте таблицю та запишіть у зошит)


         Драма                                                        Щастя
Мама і тато                                                          Цуценя  Грудоду
Вчителька французької                                      Вихователька Марі
Вчителька фізкультури                                       Дід Леон
                                                                                «Закуток»
                                                                                « Запах щастя»
                                                                                Двоюрідний брат
                                                                                Технічний ліцей.    
Домашнє завдання: написати твір на тему «Що потрібно людині для щастя?»

Завдання виконати до 20.05.2020 року










Урок зарубіжної літератури у 7 класі, дата проведення 13.05.2020 року
Тема: Поглиблення понять про оповідача, розповідача, роман, повість, фентезі.


1.     Повторіть визначення понять роман та повість.
Роман (фр. roman — романський ) — найбільш поширений у XVIII-XX ст. епічний жанровий різновид, місткий за обсягом, складний за будовою. 

 Повість — епічний прозовий твір (рідше віршований), який характеризується однолінійним сюжетом, а за широтою охоплення життєвих явищ і глибиною їх розкриття займає проміжне місце між романом та оповіданням
.
2.     Підготуйте позакласне читання. Прочитайте твір А.Гавальди  «35 кіло надії» За посиланням є скорочений варіант твору https://dovidka.biz.ua/35-kilo-nadiyi-skorocheno/
3.     Підготуйте презентацію до твору.


Завдання виконати до 19.05.2020 року.




Урок зарубіжної літератури у 7 класі, дата проведення 12.05.2020 року.
Тема: Образ Мегі – дівчинки, котра любить читати. Її пригоди й духовне випробування. Поєднання уявного і реального світів.

1.     Ознайомтеся з поданою інформацією.
Поєднання реального й уявного світів у романі «Чорнильне серце»
   Роман «Чорнильне серце» демонструє читачам два світи: реальний світ любителів книжок з їхніми багатими бібліотеками та рідкісними виданнями (одна з яких дала назву твору) та уявний, вигаданий світ книжок, населений фантастичними істотами, ельфами, феями, але також і тиранами, темними силами, котрі намагаються заполонити Землю страхом. У такий фантастичний спосіб К. Функе стверджує думку про те, що книжки та їх персонажі є різними… Є добрі книжки, сповнені світла й добра, але є й такі, де діють «лихі сили». І така література теж нерідко трапляється в нашому реальному житті. А раптом Землю захоплять книжкові монстри, злодії та негідники, яких Мо «вичитав» із «Чорнильного серця»? Із властивою їм хитрістю вони взялися до справи: знищити всі примірники книжки, з якої вони потрапили в реальний світ. І це їм майже вдалося, лише один примірник книжки залишився в Мо та Меггі. Навколо нього й розгорнулася справжня битва, котра перетворилася на велику боротьбу між вигаданим і реальним, поміж добром і злом.
Завдання № 2. Запис в зошиті жанрових ознак фентезі в роман та рис постмодернізмуі.
Жанрові ознаки фентезі у романі “Чорнильне серце”:
·         Переплетення двох світів;
·         Магія;
·         Пригодницький сюжет;
·         На перший план висуваються герої, їхні вчинки і переживання, чарівне і казкове грає допоміжну, але далеко не другорядну роль;
·         протистояння добра і зла – основний сюжетостворюючий стрижень.
Риси постмодернізму:
·         Мотив “гри”: Гра з сюжетом (подвійне дно);
·         Гра з іменами (у кожного персонажа є кілька імен);
·         “Подвійне кодування” (зіставлення двох світів (казковго і реального))
3.Складання сенканів до образів Мо, Мегі, Елінор, Феноліо

Пам’ятка

Сенкан — це вірш, що складається з п’яти рядків.

Слово ”сенкан” походить від французького слова ”п’ять” і позначає вірш у п’ять рядків.

1. Перший рядок має містити слово, яке позначає тему (звичайно, це іменник).

2. Другий рядок – це опис теми, який складається з двох слів (два прикметника).

3. Третій рядок називає дію, пов’язану з темою, і складається з трьох слів (звичайно це дієслова).

4. Четвертий рядок є фразою, яка складається з чотирьох слів і висловлює ставлення до теми, почуття з приводу обговорюваного.

5. Останній рядок складається з одного слова — синоніма до першого слова, в ньому висловлюється сутність теми, ніби робиться підсумок.


Складіть сенкан до образу будь-якого персонажу твору та надішліть виконане завдання для перевірки на вайбер. Завдання необхідно виконати до 13.05.2020 року.

Урок зарубіжної літератури у 7 класі, дата проведення 06.05.2020 року
Тема: Корнелія Функе. «Чорнильне серце» Тема «оживлення» книги у творі.
        
1.     Ознайомтеся з поданою нижче інформацією.
Чи любите ви фантазувати? Чи здатні ви полинути думкою в незвідані світи й пережити карколомні пригоди разом із вигаданими персонажами? Чи бачите ви у своїй уяві морські глибини, далекий космос або минулі часи?.. Якщо так, вам неодмінно сподобаються книжки відомої німецької письменниці й ілюстратора Корнелії Функе. 
Адже недаремно твори К. Функе перекладено 37 мовами (у тому числі українською) і розходяться мільйонними накладами по всьому світові. Письменниця працює переважно в жанрі фентезі та пригодницького роману.(демонстрація книг письменниці)
Міжнародна слава до Корнелії Функе прийшла 2002 року, коли в США вийшов друком переклад її роману «Володар над злодіями» (2000 р.). Упродовж п'яти місяців він очолював списки дитячих бестселерів в США та Великобританії. 2006 року вийшла на екрани його німецька екранізація. Ця книжка отримала одразу дві престижні американські премії в галузі дитячої літератури, а британський журнал Guardian розмістив її на першу сходинку свого хіт-параду дитячої літератури. Того ж року журнал Time назвав Функе «найвпливовішою німкенею світу».
2003 року вийшов друком чи не найвідоміший на сьогодні роман Функе — підліткове фентезі «Чорнильне серце», а в 2006 та 2008 рр — його продовження «Чорнильна кров» та «Чорнильна смерть». Перший роман «Чорнильної трилогії» екранізований 2008 року (НімеччинаВеликобританіяСША), бюджет фільму — $60 млн.
           Провідною темою роману «Чорнильне серце», що ввійшов до циклу творів разом із романами «Чорнильна кров» і «Чорнильна смерть», за словами авторки, є жага до читання. Загалом «чорнильна трилогія» написана на пошану книжкам і літературі. У циклі утверджується магія слова й привабливість читання.
Окрім традиційного казкового сюжету про боротьбу добра і зла, у творі порушується багато актуальних моральних проблем: дружба і любов, стосунки батьків і дітей, прощення і відповідальність за свої дії.
Незважаючи на те, що події роману відбуваються в наш час, у творі жодного разу не згадується про комп’ютер і про телевізор. Усе відбувається довкола шарудіння книжкових сторінок. За словами письменниці, її твір «про тих, хто любить читати, і для тих, хто любить читати». Кожен розділ у романі розпочинається цитатою відомих письменників, що акцентують увагу на тих чи інших моральних питаннях.К.Функе хоче довести сучасному читачеві про те,як важливо не забувати світ Книги,світ,який дарує нам Радість,Добро та Любов!
Навіщо потрібно читати книги? Насамперед, книги читають, звичайно ж, для отримання знань, знаходження ідей, але можна сказати також і те, що книги формують світогляд, цінності, переконання, особисту філософію і все це, безсумнівно, впливає на рівень життя в цілому. Всі винаходи сучасної науки прагнуть замінити нам книги. І багато в чому це добре: більш великий обсяг інформації, більш швидкий доступ до неї, більш яскраве і барвисте підношення. Однак ми все одно відкриваємо стару, трохи пошарпану, але таку улюблену саме нами книгу. Щоб знову випробувати ті почуття, пережити ті емоції, які при першому прочитанні, можливо, змусили нас поплакати, посміхнутися, викликали лють або подарували розуміння чогось дуже важливого. Щоб точно передавати свої думки, необхідно досконало володіти мовою. У цьому, я впевнена, допоможе читання книг, в яких зібрано незліченні багатства людського досвіду. 
Сьогодні багато людей, особливо молодих, схиляються до думки, що для розвитку особистості достатньо передивитись цікаві телепередачі, перечитати популярні газети й журнали, посидіти біля комп'ютера. Інші скільки живуть, стільки й черпають мудрість з творів класичної літератури. І для них проблеми, порушені в творах, актуальні й зараз. 

Домашнє завдання: Виразно читати, переказувати твір, висловлювати свої думки; дібрати цитати для характеристики образу Мегі.
Завдання  виконати до 11.05.2020 року.


ДОДАТОК
«ЧОРНИЛЬНЕ СЕРЦЕ» СКОРОЧЕНО
«Чорнильне серце — перша книга з «чорнильної» трилогії Корнелії Функе.
Мортимер (Мо), батько дванадцятирічної Меггі, володіє дивовижною здатністю: коли він читає вголос, герої книг оживають, причому в обмін на сторінки книги потрапляє хто-небудь з оточуючих.
Так одного разу в будинку Меггі з’явився запеклий лиходій з книги «Чорнильне серце» Капрікорн, його вірний слуга Баста, а також бродячий артист, пожирач вогню Вогнерукий, а замість них в казці виявилася мама Меггі Тереза.
Капрікорну припав до душі наш світ, і він вирішив знищити всі екземпляри книги зі своєю історією, крім одного, який ретельно охоронявся, щоб ніхто не зміг послати його назад, але щоб сам він міг змусити Мо, або кого-небудь іншого з таким же даром, вичитати йому його давнього друга — страшну Тінь, здатну лише вбивати.
Однак є принаймні дві людини, охочі дістати хоч який-небудь екземпляр історії — Мо, тому що він вірить, що в цій книзі живе його дружина, і Вогнерукий, тому що він безмежно сумує за своїм рідним світом. І цих двох, які не надто довіряють один одному, але які стали мимовільними союзниками, не зупиняють жодні перешкоди.
Меггі ж, не дивлячись на плачевний досвід батька, теж дуже хоче мати чудовий дар — вичитувати героїв книг, і то чи спадковість, чи то пристрасне бажання … насправді виявляється, що і вона має цей чудовий дар. Разом з Феноліо, автором книги «Чорнильне серце», вони втілюють в життя ідею Мо, роблять невеличкий відступ в історії, і позбавляються від страшних гостей з книги, а заодно Меггі знаходить маму.
Щаслива родина оселяється у своєї родички, бібліофілки Елінор, яка дає також притулок в своєму саду і всяким чарівним істотам, які вийшли з книги — феям, скляним фігуркам, … але в нашому світі залишилися ще й Баста, а також Сорока, мати Капрікорна, і ще невтішно ностальгуючий Вогнерукий, а Феноліо потрапив в створений ним же самим світ. Так що історія не закінчена.








Урок зарубіжної літератури у 7 класі, дата проведення 05.05.2020 року
Тема: Значення художнього прийому чаклунства у творі.


1)    Гра «Так-Ні» Записати в зошит, поставити + або -.
Софі працювала у крамниці капелюшків.
Софі єдина дитина в сім’ї.
Хаул – насправді з’їдав серця молодих дівчат.
Хаул врятував Софі від цілого війська солдатів, які хотіли забрати її у полон.
Кальцифер перетворив Софі на Відьму з Пустища.
Кальцифер – демон вогню, який охороняє будинок і в минулому був зіркою.
Опудало – це зачарований принц Джастін.
Софі вирушає до мадам Саліман, прикидаючись матір´ю Кальцифера.
Хін – це собака, який шпигує за мешканцями замку.
Хаул, переховуючись від військових, трансформується в демона вогню.
Замок переносився з одного виміру в інший за допомогою Кальцифера, якому Хаул віддав своє серце.
Софі знаходить чарівні двері, які заводять її в минуле.
Кальцифер повертає серце Хаулові.
Між Софі і Хаулом зароджується сильне кохання.

- Давайте детальніше познайомимося з головною героїнею. Софі – найстарша дочка в родині, дівчина з золотими руками і таким же золотим волоссям. Софі по-своєму дивна – вона розмовляє з капелюшками, які шиє для продажу, і завжди нарікає на те, що вона старша, а старшим ніколи нічого не світить в житті. Софі, злегка кепкуючи з власного нещастя,  і того ж вечора вирушає світ за очі. Так вона потрапляє до Мандрівного замку Хаула.
   Софі – цілеспрямована оптимістка, яка незважаючи на свої душевні жахіття, переборола страх і невпевненість, досягла своїх бажань, збудувала свій власний світ – вимір, в якому панує добро, милосердя та кохання.
- Світ Софі складається з її мрій , бажань та жахіть. Яку ж заповітну мрію мала ця юна дівчина ? 
-Які бажання непокоїли душу та серце Софі?  
- Чого найбільше боялася Софі ?  
- Що допомогло героїні здійснити свої бажання та позбавитися своїх жахіть?  - Подумайте і скажіть, яке значення має художній прийом чаклунства у творі.
Домашнє завдання. - Написати твір-мініатюру «Якби я опинився у замку Хаула…»

Виконати завдання до 05.05.2020 року. 







Урок зарубіжної літератури у 7 класі, дата проведення 29.04.2020 року

Тема:Образ Софі, світ її мрій, бажань, жахів.

Заповніть у зошитах таблицю:
Якості, вчинки
Цитата з твору
Працелюбність, творче ставлення до праці
Вона пошила для Летті темно-ро-
жевий костюмчик, про який Фанні
сказала, що він виглядає так, ніби
куплений у найдорожчій крамниці
в Кінгсбері




2. Записати на кожну букву імені  риси характеру:
С- соромязлива
О -охайна
Ф - фантазерка
І
Х
А
Т
Т
Е
Р

Домашнє завдання: скласти сенкан або намалювати ілюстрацію до твору
НАГАДУВАННЯ як складати сенкани:
1 строчка – іменник
2 строчка – два прикметники
3 строчка – 3 дієслова
4 строчка – речення, що стосується подій твору
5 строчка – іменник-синонім до іменника в першій строчці

Наприклад,
Софі
Гарненька, соромязлива
Творить, фантазує, допомагає
Вважає себе невдахою
Фантазерка


Завдання виконати до 04.05.2020 року та надіслати на вайбер або електронну пошту.





Урок зарубіжної літератури у 7 класі, дата проведення 28.04.2020 року
Тема: Діана Вінн Джонс. «Мандрівний замок Хаула». Поєднання елементів казки і детективу у творі.
Мета уроку: ознайомити учнів з життєвим та творчим шляхом письменниці, з ключовими подіями сюжету твору, удосконалювати вміння читачів сприймати фантастичні   пригоди, розвивати вміння працювати з текстом, виховувати культуру зв’язного мовлення.
Ознайомтеся з поданим нижче матеріалом.
Світова літературна спадщина багата на дитячі твори про чарівні світи та дивовижних героїв. Такі персонажі можуть допомогти кожному з нас зробити своє життя яскравішим та  подолати негаразди в реальному житті. Вони є носіями певних чеснот або вад. На сторінках таких творів втілюються життєві проблеми у фантастичних ситуаціях і героях, наділених надзвичайними властивостями.
  Багато хто з вас та ваших батьків захоплюються фільмами, книгами, у яких чимало містики, магії, чаклунства. Така література називається фентезі (від англ.. фантазія, вигадка). Її творці поринають у світ необмеженої фантазії, пишучи про чарівний світ. Але він має спільне з нашим реальним життям – прояви добра, зла, любові, дружби, вірності, відповідальності за долю інших.
  Діана ВіннДжонс – одна з найяскравіших ісамобутніх зірок на небосхилі сучасної літератури. Її невгамовна фантазія створила дивовижний всесвіт, у якому живуть добрі чаклуни і лихі відьми, хоробрі принци і підступні демони, мудрі феї і хижі дракони.
  Письменниця народилася 16 серпня 1934 року в передмісті Лондона в сім’ї вчителів. Батьки багато працювали. В сім’ї було ще дві молодші сестрички – Урсула та Ізабель (остання стала  професором і відомим літературним критиком). Під час Другої світової війни сім’я переїхала до Уельсу, де жили її бабуся та дідусь. Її дідусь був священиком, тож Діана змалку відвідувала церкву.
  Діана дуже любила читати, але не мала грошей, щоб купувати книги. Це спонукало її вже в дванадцять років самотужки написати повість для молодших сестер. Ще в дитинстві Діана сказала : «Я буду письменницею!». І обіцянки своєї дотрималась…
  Навчатись у школі Діана не дуже любила, але мала хорошу пам’ять. Навчалась у коледжі святої Анни при Оксфордському університеті, захоплювалася лекціями професорів Дж. Толкіна, творця славнозвісного «Володаря перснів», та К. Льюїса, автора не менш знаменитих «ХронікНарнії».
Письменниця вийшла заміж і народила трьох синів. Для них вона і почала писати твори.У 1973 році вийшла друком перша книга письменниці. Вона також писала п’єси для Лондонського театру. У 1976 році родина переїхала до м. Бристоля. У їхній сім’ї панувала любов до англійської літератури, наукових досліджень, тому не випадково, що двоє з її синів присвятили своє життя вивченню англійської літератури.
  У своєму домі Діана писала твори олівцем за філіжанкою кави, а біля її ніг обов’язково були собака чи кішка. Письменниця працювала натхненно, кожен з її персонажів був для неї живим, маючи власний характер. Сини виросли… А пригодницькі твори Діани Джонс читає тепер увесь світ. Навіть у далекій Японії про один з її найяскравіших образів – Мандрівний Замок Хаула – знає кожна дитина завдяки екранізації однойменного твору у стилі аніме. У 2005 році вийшла англійська версія мультфільму.
У 2007 році Діана Джонс отримала Всесвітню премію фентезі.

Домашнє завдання: прочитати уривки з роману, подані в підручнику.







Урок зарубіжної літератури у 7 класі, дата проведення уроку 22.04.2020  року.
Тема уроку: Утвердження сили людського інтелекту, самостійності мислення, творчої уяви, моральних цінностей.
Мета: вчити аналізувати науково-фантастичний твір, розвивати самостійність думки,вміння виділяти головне, виховувати бажання здобувати нові знання.
Виконайте  завдання! Всі письмові завдання фотографуємо в зошиті та надсилаємо мені для перевірки на мою електронну пошту  oksana.zaika@ukr.net або у вайбер.
Бажаю успіхів!

Виконати завдання необхідно до 27.04.2020 року.
Визначте та запишіть у зошитах основні проблеми твору"Фах" , його

тему та ідею.

Урок зарубіжної літератури у 7 класі, дата проведення уроку 21.04.2020  року.
Тема уроку: Айзек Азімов. «Фах». Роздуми про майбутнє людини і людства.
Мета: ознайомити учнів з основними віхами життя і творчості А.Азімова; показати своєрідність фантастичного жанру у творі, поєднання його з реальністю; розвивати вміння висловити своє бачення прочитаного.
Виконайте  завдання! Всі письмові завдання фотографуємо в зошиті та надсилаємо мені для перевірки на мою електронну пошту  oksana.zaika@ukr.net або у вайбер.


Бажаю успіхів!
Завдання виконати до 23.04.2020 року


1.     Словникова робота. Повторення вивченого про науково-фантастичну літературу (записати визначення в зошит)
         Фах – вид трудової діяльності, заняття, що передбачає ґрунтовну підготовку і є основним засобом для існування, професія
Фантастика (з грецької мистецтво уявляти) – специфічний метод художнього відтворення життя, в якому образ (обєкт, світ, подія) побудований за принципом надприродного, незвичайного, нереального, хоча він і не виключає повністю елементів дійсності. Фантастичні образи цілком залежать від уяви автора і є засобом вираження його думок, ідей, прагнень.
        Науково-фантастична література – твори, в яких представлено науково обґрунтоване зображення  життя людей в майбутньому
2.     Ознайомтеся з біографією письменника.
Айзек Азімов народився 1920 року в містечку Петровичі під Смоленськом. Його сім’я виїхала до США, коли хлопчикові було три роки. Навчався в Нью-Йоркській школі. У 1929 році до рук йому потрапив один із випусків першого в світі журналу наукової фантастики, який заснував американський письменник Х. Гернсбек. Це й стало причиною захоплення подорожами у часі і просторі на все життя.
Невдовзі А. Азімов сам став писати науково-фантастичні оповідання. Перше з них «Космічна спіраль» не було надруковане, але це не засмутило письменника. Журнал  «Емейзінг сторіз» опублікував його повість «Покинуті на Весті».
Азімов наполегливо займався наукою. У 1941 році здобув знання магістра хімії, а з 1946 року почав читати лекції в Колумбійському університеті. В цей же час продовжує писати науково-фантастичні твори. В 1948 році здобув ступінь доктора наук та був запрошений до Гарвардського університету, де в 1955 році зайняв посаду професора. Мав 14 почесних наукових ступенів різних університетів світу. Як зізнавався письменник, він багато чого зміг досягти завдяки працелюбству, наполегливості та любові до свого фаху. До речі, Артур Кларк, відомий англійський фантаст, жартував щодо надзвичайної працездатності Азімова: « У нього 4 електричні машинки, і він може друкувати одразу чотири книги двома руками й двома ногами…»
Але всесвітню славу принесли йому саме науково-фантастичні твори. За своє життя А. Азімов створив їх аж понад 500! Цікаво, що автор оповідань про космічні подорожі сам боявся літати, тому численні міжнародні премії йому вручали прямо в квартирі. Він був домосідом, проте здійснив безліч уявних мандрівок у часі і просторі, вирвавшись за межі галактики, побував у таких віддалених світах, про які мільйони людей не сміють і думати. Найвідоміші його твори – цикл оповідань «Я, робот», романи «Кінець вічності», «Самі боги», « Стальні печери», «Оголене серце». У своїх творах він показує, як земляни почали заселяти інші планети, навчилися спілкуватись з неземними істотами. Застерігає людство від грандіозних космічних катастроф. Автор закликає до розвитку не лише науки і техніки, а й самої людини, щоб вона сама визначала свою долю. У своїх висловлюваннях Азімов підкреслював важливість наукової фантастики:« …я  впевнений, що наукова фантастика – це одна із ланок, яка допомагає об’єднати людство»
      Помер письменник у 1996 році у Нью-Йорку.
3.     Прочитайте       твір «Фах»   
4.     Які проблеми порушує письменник у творі? Запишіть у зошит.         
Домашня робота
1.     Характеризувати  образ Джорджа Плейтена і Тревіліана

2.     Скласти  письмову розповідь на   тему:  « Якою я бачу школу майбутнього?»

Урок зарубіжної літератури у 7 класі, дата проведення 15.04.2020 року
Тема: Контроль робота за розділом «Світова новела» Твір
Напишіть контрольний твір на одну з тем:
1.     Як Г.Уеллс зобразив світ очима дитини та дорослого у новелі «Чарівна крамниця».
2.     Чому новела О.Генрі має назву «Останній листок».
3.     Моє ставлення до героїв новели «Останній листок»
4.     Мій улюблений герой новел Г.Уеллса та О.Генрі.(на прикладі однієї новели)


Виконайте  завдання! Всі письмові завдання фотографуємо в зошиті та надсилаємо мені для перевірки на мою електронну пошту  oksana.zaika@ukr.net або у вайбер.

Бажаю успіхів!
Завдання виконати до 20.04.2020 року


Урок зарубіжної літератури 7 клас, дата проведення уроку 14.04.2020 року

Тема:   Точка зору дорослого і дитини в новелі Г.Уеллса «Чарівна крамниця»    
     Мета: простежити за своєрідністю сприй­няття подій героями твору; вияснити перевагу «слав­них хлопчиків»; виразно читати (зокрема в «ролях», коментоване читання) і емоційно сприймати уривки твору; навчити розуміти авторську фантазію в контексті жанру; дати оцінку моральним якостям, вчинкам персонажів;
     розвивати творчу уяву, навички зв’язного мовлення, спілкування, аналізу і систематизації навчального матеріалу, уміння висловлювати свою думку та обґрунтовувати її;
     виховувати повагу до літературної творчості, формувати бажання й уміння бачити дивовижне в житті, оптимістичне сприйняття світу, прагнення дарувати дива оточенню.
Виконайте наступні завдання! Всі письмові завдання фотографуємо в зошиті та надсилаємо мені для перевірки на мою електронну пошту  oksana.zaika@ukr.net
Бажаю успіхів!
Всі завдання треба виконати до 21.04.2020 року.


1.       Робота з таблицею.
Розгляньте таблицю та згадайте зміст новели.

Що привернуло увагу Джипа у вітрині


Що купували у чарівній крамниці

Що принесли додому
«Яйце є – яйця нема»,
«Лялька, яка плаче, як жива»,
«Купи й дивуй друзів», «Монета є – монети нема»,
«Чарівна пляшка»
Чотири скляні кульки,
«Купи й дивуй друзів»,
«Яйце є – яйця нема»,
«Лялька, яка плаче, як жива»,
коробку з олов’яними солдатиками
У трьох коробках звичайні чудові олов’яні солдатики,
в четвертій – «кошеня, маленьке, біле, жваве кошеня, дуже веселе, з чудовим апетитом»
2.     Прочитайте подану нижче інформацію.
    «Коли я оглядаюсь на дні дитинства, мені частіше всього пригадується якась таємниця, яка за­повнювала тоді собою і життя, і весь світ. Ця таємниця ховалась повсюди, і кожного дня найголовнішим пи­танням було: коли ми на неї нарешті натрапимо», — ділився спогадами індійський поет Рабіндранат Тагор.      
    І справді,  відкриття чекають на кожному кроці. Щаслива та людина, якій вдалося зберегти в собі захоплення світом, очікування дива, дар знаходити
радість, здавалось би в буденних речах. Герої оповідання Герберта Уеллса «натрапили» на таємницю — «Справжню чарівну крамницю», та як по-різному сприйняли вони подарунок долі!
3.            Дайте відповіді на запитання:
* Що, на вашу думку, символізував чортик, який приліпився до рукава роздратованого батька?
* Як можна пояснити вислів: «Кожен бачить навколо себе те, що сам хоче бачити»?
* Чому, на вашу думку, одні люди вміють бачити диво навіть у звичайних речах, а інші не помічають дивовижного й у незвичайному?
* Що символізує чарівна крамниця?
* Як ви гадаєте, чи стане Джип схожим на свого батька, коли виросте?
     

VІ. Домашнє завдання.
Письмовий твір-роздум: «Моє розуміння фіналу твору»





31.03-01.04.2020 року
Прочитати новелу Г.Уеллса «Чарівна крамниця», написати твір-роздум про свої улюблені речі або іграшки на тему «Світ, який для мене завжди живий…»

24-25.03.2020 року
Охарактеризувати образи дівчат, порівняти образи героїв новели «Останній листок»

17-18.03.2020 року
Прочитати новелу О.Генрі «Останній листок», охарактеризувати образ Бермана (не примітивна зовнішність, невдаха, найкращий «шедевр» митця)

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Дистанційне навчання Дорогі діти! На період карантину переходимо на дистанційну форму навчання